تقویت و توانمندسازی مشاغل خانگی ویژه بانوان کارآفرین از برنامه های شهرداری منطقه ۱۴ در راستای توسعه کارافرینی در امور بانوان است.

بهبود معیشت و افزایش رفاه زنان سرپرست خانواده، استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای ایجاد اشتغال پایدار و مولد و اتصال صاحبان کسب و کار خانگی به بازارهای هدف، تنها بخشی از مواردی بود که در هم اندیشی بانوان کارافرین منطقه مورد بررسی وتاکید قرار گرفت.

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۴ با بیان اینکه توسعه کارآفرینی و استفاده از تجربیات کارآفرینان برتر برای ارائه راهکارهای مقابله با مشکلات اقتصادی حائز اهمیت است، گفت: با مشارکت و همراهی کارآفرینان سطح منطقه‌ درصدد عبور از سختی‌ها و توسعه و حمایت از کارافرینان و کسب و کار های خانگی هستیم.

حسین شیخ سفلی با اشاره به اینکه یاری رساندن به کارآفرینانی از برنامه‌های حوزه اجتماعی منطقه است، ابراز امیدواری کرد: با همفکری علمی و پژوهشی واستفاده از تمام ظرفیت‌ها و توان شاهد رشد و توسعه کسب وکارمشاغل خانگی درسطح منظقه توسط بانوان باشیم.

کارآفرینی با نحوه راه اندازی کسب و کار، شناخت نقاط قوت و ضعف رقبا، یافتن مزیت رقابتی، توسعه فردی در کسب وکار با هدف آموزش افراد جویای کار و صاحبان کسب و کارها و کارآفرینان از موضوعات مورد تبادل نظر و تاکید این جلسه بود.

وی درپایان با اشاره به اهمیت افزایش سطح آگاهی و آموزش افراد جویای کار و صاحبان کسب، بر اجرای فعالیت‌های آموزش محور تاکید کرد و گفت: روند ثبت مشاغل خانگی درسامانه موردنظر آموزش داده شد واز کارفرآینان خواسته شد نسبت به ثبت درسامانه اقدام شود.

  • نویسنده : شکوه زین الدینی