دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با تأکید بر اینکه نبود حمایت از تولیدات هنری از چالش هنرمندان در ترویج آموزه‌های دینی است، گفت: از دغدغه‌های هنرمندان فروش آثارشان است که همین موضوع می تواند بر ترویج امر به معروف تأثیرگذار باشد.

به گزارش سیاسی نیوز؛ حجت‌الاسلام محمدحسین طاهری آکردی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور به همراه جمعی از مسئولان این ستاد ضمن دیدار و گفتگو با مجتبی امینی دبیر جشنواره فیلم فجر در کاخ رسانه این دوره از جشنواره، به تماشای فیلم «مجنون» نشست و در پایان اکران از دست اندرکاران و عوامل آن تقدیر کرد.

وی هنر را عرصه بروز خلاقیت و نوآوری دانست و بر نقش آن در ترویج مفاهیم دینی از جمله امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و تصریح داشت: هنر، ابزاری برای انتقال مفاهیم دینی و ارزش‌های والای انسانی است.

وی با تأکید بر اینکه فریضتین را نمی‌توان با شیوه‌های سخت و بدون جذابیت در جامعه ترویج داد، بر برخورداری از خلاقیت و نوآوری در عرصه هنر جهت تأثیرگذاری بیشتر بر جامعه تأکید کرد و گفت: هنر واقعی بیان کننده خوبی ها، معروفات و امر به معروف است. هدف هنر، تعالی انسان و مبارزه با بدی‌ها، پلشتی‌ها و منکرات است.

دبیر ستاد امر به معروف با اشاره به اینکه هنرمندان می توانند با آثار خود پیام‌های فرهنگی را منتقل کرده و بر این فضا تأثیرگذار باشند، بر گسترش فضای سالم نقد جهت به چالش کشیدن معضلات اجتماعی و انسانی تأکید کرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه نبود حمایت از تولیدات هنری از چالش هنرمندان در ترویج آموزه‌های دینی است، یادآور شد: از دغدغه‌های هنرمندان فروش آثارشان است که همین موضوع می تواند بر ترویج امر به معروف و نهی از منکر تأثیرگذار باشد، به همین دلیل حمایت از هنرمندان بیش از پیش لازم است.

طاهری آکردی گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز نسبت به تأثیر هنر بر عرصه فریضتین شناخت دارد، از این رو اقدام به برگزاری نخستین جشنواره ملی معروف با شعار «حکمرانی عادلانه» در ۹ بخش شامل شعر، هوش مصنوعی، پویا نمایی، فیلم، رسانه و فضای مجازی، هنرهای آوایی، ادبیات و پژوهش، عکس و هنرهای تجسمی کرده است.

وی افزود: فیلم مجنون نشان داد به کمک مردان بزرگ در مراحلی که به ظاهر شکست خوردیم، می‌توانیم با توکل و برنامه ریزی دقیق نه تنها از بحران خارج شد بلکه حتی به پیروزی رسید. عملیات خیبر و رشادت‌های شهید زین الدین نمونه این امر است.

همچنین در این نشست امینی هم بر ضرورت استفاده از عرصه فرهنگ و هنر برای ترویج خلاقانه فریضتین تاکید کرد و گفت: بازیگران و فعالان عرصه فرهنگ و هنر افراد دغدغه مندی هستند که اگر تعامل مثبتی با این مجموعه ها شکل بگیرد آثار فاخری در حوزه دغدغه های دینی و ملی تولید می کنند.

او افزود: در این دوره از جشنواره آثار دفاع مقدسی خوبی حضور دارند که ادای دین هنرمندان کشور به قهرمانان ۸ سال دوران دفاع مقدس است و این فیلم ها هم با استقبال خوب اهالی رسانه مواجه شده است. ما تلاش داریم با استفاده از ظرفیت جشنواره فیلم فجر جریان سازی لازم برای ارتقای کیفیت تولیدات دفاع مقدسی را در کشور انجام دهیم.

گفتنی است دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر بعد از تماشای فیلم ضمن گفت‌وگو با مجید انتظامی آهنگ ساز فیلم مجنون و بازیگران این مجموعه از جمله حسام منظور از زحمات عوامل این فیلم دفاع مقدسی قدردانی کرد.

  • نویسنده : عبدل
  • منبع خبر : تسنیم