منطقه ۱۴ در رتبه دوم میزان مشارکت مردمی در طرح من شهردارم «۲» و پیشتاز در بین بیشتر مناطق پایتخت است.

میزان بالای مشارکت مردمی طرح من شهردارم «۲» – به گزارش سیاسی نیوز؛ حمید نظری معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی منطقه در این باره گفت: با آغاز نظرسنجی مردمی در طرح من شهردارم «۲» بیش از ۲۱ هزار شهروند دارالمومنین تهران تاکنون همیاری و مشارکت داشته اند و با این میزان مشارکت و با کسب رتبه دوم تا امروز و بین بسیاری از مناطق پایتخت پیشتاز یم.

وی با اشاره به تحقق ۷۹ درصدی آمار مشارکت مردمی منطقه ۱۴ در اجرای این طرح افزود: محلاتی چون قصر فیروزه شهدای گمنام دلگشا تاکسیرانی، ابوذر و حسین آباد همچنین از منظر نواحی ناحیه یک منطقه با بیشترین مشارکت مردمی در این طرح تاکنون پیشتاز هستند و تلاش داریم با تکیه به توان مردم و با هدف توسعه محلات گام های مثبت و موثری تا اتمام طرح برداریم.

هر شهروند یک شهردار

نظری با یاداوری اینکه در طرح من شهردارم هر شهروند یک شهردار است و هر کدام از شهروندان می‌توانند با مراجعه به سامانه من شهردارم پروژه‌های مد نظر خود را جهت اجرا ثبت و ارائه کنند، گفت: این طرح مسیری برای استفاده از توانمندی‌های شهروندان در اداره شهر است و  در این راستا شهرداری منطقه همچنان آمادگی همه جانبه با شهروندان و اجرای طرح من شهردارم را دارد.

نظری در پایان از شهروندان منطقه دعوت کرد همچنان و تا پایان این طرح با مشارکت شان مدیریت شهری را در توسعه و آبادانی محلات و اجرای پروژه های ماندگار و اثر بخش همراهی کنند.

از سال گذشته طرحی با عنوان «من شهردارم» در شهر تهران کلید خورد که مربوط به اخذ نظر شهروندان تهرانی در مورد پروژه‌های محله‌ای آنها و تخصیص بودجه در بودجه سال آینده شهرداری تهران بود. 

این طرح با هدف جلب مشارکت‌های اجتماعی شهروندان برای مدیریت و پیشرفت شهر اجرا شد و شهروندان تهرانی به پروژه‌های ضروری و دارای اولویت در محله خود، رأی دادند؛ بر این اساس پروژه‌ای که بیشترین رأی را اخذ کرد در بودجه ۱۴۰۲ به شورای شهر تهران پیشنهاد و پس از تصویب، از فروردین ماه ۱۴۰۲ اجرایی شد. 

  • نویسنده : شکوه زین الدینی