تهران به عنوان پایتخت کشور و با این وسعت و وجود ۲۲۰۰ساختمان فرهنگی و تاریخی،ظرفیت بی بدیلی از جاذبه های دیدنی و گردشگری را داراست که معتقدم در معرفی این جاذبه ها و بهره مندی از ظرفیت های موجود،غفلت شده است.

 متاسفانه از ظرفیت های گردشگری شهر تهران غافیلم و باید تلاش کنیم با استفاده از این ظرفیتها،پسوند و قیدهای منفی را از تهران جدا کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر،”سید محمود میر لوحی” در بازدید از ستاد نوروزی شهرداری تهران اظهار داشت: از طریق فضای مجازی و سایت های خبری،شیوه و ساز و کار ستاد گردشگری را دنبال و بررسی اجمالی از روند فعالیت ستاد داشتم و امروز هم  به صورت سرزده به ستاد آمدم تا از نزدیک در جریان فعالیت دوستانمان باشم.

وی افزود:فعالیت این ستاد لازم،مفید و موثر است گرچه کاستی هایی نیز وجود دارد که باید مرتفع شود.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: تهران به عنوان پایتخت کشور و با این وسعت و وجود ۲۲۰۰ساختمان فرهنگی و تاریخی،ظرفیت بی بدیلی از  جاذبه های دیدنی و گردشگری را داراست که معتقدم در معرفی این جاذبه ها و بهره مندی از ظرفیت های موجود،غفلت شده است.

میرلوحی خاطر نشان کرد: باید برای تقویت زیر ساخت های گردشگردی و  معرفی جاذبه های دیدنی شهر تهران اقدامات جدی تری انجام شود.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری تهران  باید در این زمینه  تلاش کند و پیرو تصویب طرح “ایران ۱۴۰۰”باید ببینیم چه باید کرد که در معرفی جاذبه های گردشگری و جذب گردشگر موفق باشیم.

میر لوحی مطرح کرد:باید به گونه ای عمل کنیم که بتوانیم یک گردشگر و یا توریست را در یک زمان بندی حداقلی و یک هفته ای،بجای “سرگرمی”،”تامین “کنیم که متاسفانه هنوز در تهران با این سطح فاصله داریم.

وی اشاره کرد:به طور مثال؛ در اصفهان به مقوله گردشگردی به قدری خوب توجه شده و زیر ساخت ها و امکانات  آماده است که هر گردشگردی در مدت زمان حداقلی و یک هفته ای،از جاذبه های دیدنی نهایت بهره را می برد و با یک شناخت کاملی از فرهنگ و تاریخ به مبدا باز می گردد در حالی که این اتفاق هنوز در مورد تهران محقق نشده است.

این مقام مسئول تاکید کرد:تهران باید به شان خود در حوزه گردشگری برسد در حالی که امروز شاهدیم ظرفیت ها بالقوه است و باید بالفعل شود.

وی افزود: متاسفانه همواره تهران با شلوغی،ترافیک،آلودگی و پسوندهای”منفی”شناخته شده است در حالی که باید با بهره مندی حداکثری از ظرفیت و جاذبه های دیدنی،تهران زیبا را به همگان معرفی و این شهر به مقصد گردشگری تبدیل شود و پسوند و قیدهای منفی از تهران جدا شود.

میر لوحی تاکید کرد: باید برای بهره مندی حداکثری از ظرفیت های گردشگری شهر تهران،از بخش خصوصی کمک گرفت و بخش خصوصی باید به این حس و جایگاه برسد که گردشگر داخلی و خارجی را با گشاده رویی و خدمات دهی مطلوب میزبانی کند.

وی ادامه داد: احساس و نگاه  “خود کم بینی” در ارائه خدمات گردشگردی باید از شهر تهران جدا شود،متاسفانه امروز  در جایگاهی هستیم که احساس میکنیم اگر کسی را از شهر و کشوری به تهران دعوت کنیم خیلی “دست پری” نداریم و  نمی توانیم از نظر گردشگری میزبان خوبی باشیم در حالیکه که از ظرفیت تاریخی،فرهنگی و گردشگری تهران غافلیم و باید به سمت معرفی مزیت و ظرفیت های تهران برویم و در این زمینه به جد کار کنیم.

  • نویسنده : زهرا سیفی
  • منبع خبر : خبرگذای مهر