معاون پیشگیری و کاهش خطر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از پلمب مجتمع تجاری دنیای نور در شرق تهران خبر داد.

پلمب پاساژ معروف تهران – به گزارش سیاسی نیوز؛ سماعیل سلیمی در این‌باره گفت: در راستای حفظ حقوق عامه و ارتقاء ایمنی ساختمان‌های پرخطر، ساختمان تجاری نا ایمن و پر رفت و آمد دنیای نور در بزرگراه شهید سلیمانی پلمب شد.

وی با بیان اینکه این مجتمع تجاری پیشتر چندین بار اخطار ایمنی دریافت کرده بود، گفت: تاکید نسبت اجرای موارد قانونی در زمینه ارتقا ایمنی ساختمان‌های پرخطر جزو اولویت‌های سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران است و متاسفانه این ساختمان این موارد را رعایت نکرده بود. 

معاون پیشگیری و کاهش خطر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه دنیای نور یکی از مجموعه‌های تجاری معروف منطقه است و حدود ۵۰ واحد تجاری در آن مستقر است، اظهارکرد: این ساختمان از چند ماه پیش به عنوان ساختمان پرخطر و ناایمن شناسایی شده بود، به همین دلیل بارها به مالک ساختمان اخطارهای مکرر برای رفع خطر داده شد، ولی در این زمینه هیچ اقدامی نکرد که در نهایت دستور قضائی مبنی بر پلمب ساختمان صادر شد.

پیش از این کامران عبدولی، معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از آشکار سازی ساختمان‌های دارای وضعیت ایمنی بحرانی در پایتخت خبر داده و به ایسنا گفته بود: با همکاری خوب میان دادستانی، آتش‌نشانی و شهرداری مناطق تصمیم بر آن شد که نسبت به آشکارسازی آن دسته از ساختمان‌های دارای وضعیت بحرانی ایمنی که مالکان آنها توجهی برای ایمن‌سازی آن نداشتند، اقدام شود که اجرایی شد. همچنین مرحله بعدی قطع انشعابات است و پس از آن امکان پلمب نیز وجود دارد.

  • نویسنده : علی صادقی پری