شهردار منطقه14 از اجرای طرح ایمن سازی محور‌ها و معابر با نصب سرعتکاه در نقاط اصلی و پر تردد این منطقه خبر داد.

نصب ۱۱ سرعتکاه جدید در شهرداری منطقه ۱۴
به گزارش سیاسی نیوز، امیر یزدی با اشاره به اینکه یکی از مهترین روشهای بهبود ایمنی عابر پیاده کاهش سرعت وسایل نقلیه است ، آرامسازی جریان ترافیک را از اقدامات ترافیکی به منظور کاهش سرعت و مخاطرات ترافیکی بویژه برای عابران پیاده عنوان کرد.یزدی افزود: بر این اساس و با هدف تامین ایمنی عابران پیاده و جلوگیری از تصادفات جرحی و خسارتی، طرح نصب این سرعت کاه‌ها اجرا خواهد شد تا از بروز حوادث احتمالی جلوگیری شود.

وی با اشاره به نصب ۱۱ سرتکاه در خیابان های نبرد جنوبی ، پاسدار گمنام تکیه اکبر آبادی جنوبی، سعیدی نرسیده به خیابان مخبر، بلوار ابوذر جنوب به شمال، ائمه اطهار مسیر غرب به شرق، خاوران، گنار گذر بزرگراه امام علی(ع)، نبرد نرسیده به نجار محمودی ، ده حقی مسیر غرب به شرق و خیابان شهیدان افراسیابی خاطر نشان کرد:طرح ایمن‌سازی معابر برای تردد عابرین پیاده و همچنین جلوگیری از سرعت زیاد خودروها در بخش‌های پر خطر منطقه در دستور کار قرار دارد.

تفاوت سرعت گیر و سرعت کاه بسیار اندک است

سرعت گیر و سرعت کاه هر دو موانعی عمودی برای کنترل ترافیک هستند. به زبان ساده تر هر دو آنها دست اندازهایی هستند که رانندگان به سرعت از آنها عبور می‌کنند. شاید همین موضوع موجب سخت تر شدن تشخیص تفاوت سرعت گیر و سرعت کاه شود. سرعت گیر و سرعت کاه به عنوان تجهیزات ترافیکی کاهنده سرعت استفاده می‌شوند که ممکن است از مواد مختلفی مانند آسفالت، بتن، پلاستیک، کائوچو و فلز ساخته شده باشند. هرچند که این دو به یکدیگر مرتبط و دارای مزایای مشترک هستند اما تفاوت سرعت گیر و سرعت کاه قابل انکار نبوده و هر کدام در موقعیت متفاوتی به کار می‌روند.

سرعت کاه چیست؟

سرعت کاه که در چند سال اخیر در کشور ما رواج پیدا کرده معمولا برای محدوده سرعت ۱۵ تا ۲۵ کیلومتر به کار می‌رود. این مانع معمولا در خیابان های محلی و جاده های فرعی به کار می‌رود، یعنی مکان هایی که سرعت ماشین ها معمولا کم بوده اما در صورت افزایش آن موجب خطر می‌شود. در اطراف مدارس و زمین های بازی معمولا از سرعت کاه استفاده می‌شود. تفاوت سرعت گیر و سرعت کاه در سرعت های به کار رفته یکی از دلایل اصلی دسته بندی آنها در دو دسته جدا است. برای خرید اینترنتی سرعت گیر ترافیکی با مراجعه به سایت ایمن ترافیک کالا می توانید لیست قیمت انواع سرعت گیر را با توجه به نوع جنس آن مشاهده کنید.

  • نویسنده : علی صادقی پری