آخرین تغییرات جدول مسابقات بازی های آسیایی 2023 هانگژو- ایران در رتبه 9 قرار گرفت.
رتبهکشورطلانقرهبرنزمجموع
۱چین۲۸۱۱۵۴۵
۲جمهوری کره۵۷۶۱۸
۳ژاپن۳۹۶۱۸
۴ازبکستان۳۴۳۱۰
۵هنگ کنگ چین۲۲۶۱۰
۶هند۱۳۶۱۰
۷چین تایپه۱۱۲۴
۸ماکائو، چین۱۰۱۲
۹ایران۰۲۲۴
۱۰اندونزی۰۱۳۴

آخرین تغییرات جدول مسابقات بازی های آسیایی ۲۰۲۳ هانگژو

روز دوم مسابقات شنا نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی هانگژو ۲۰۲۲ صبح امروز(دوشنبه) با حضور نمایندگان ایران در ماده‌های ۵۰ متر کرال پشت و ۵۰ متر آزاد پیگیری شد.

ابتدا هومر عباسی در مقدماتی ماده ۵۰ متر کرال پشت به آب زد. عباسی ۵۰ متر را در مدت زمان ۰۰:۲۶٫۳۲ شنا کرد و با ایستادن در جایگاه ۱۵ به کار خود پایان داد.

در ادامه سامیار عبدلی و متین سهران دو شناگر جوان تیم ملی ایران بودند که در ماده ۵۰ متر آزاد با حریفان قدرتمند آسیایی خود به رقابت پرداختند. عبدلی پیش از این در اردیبهشت ماه سال جاری موفق شده بود با زمان ۰۰:۲۲٫۸۴ رکورد این ماده را به نام خود ثبت کند. این شناگر سرعتی ایران صبح امروز موفق شد با ثبت زمان ۰۰:۲۲٫۸۰ رکورد این ماده را باردیگر جابجا کند و در مجموع در رده ۱۰ قرار گیرد . به کار خود پایان دهد. متین سهران دیگر نماینده ایران در این ماده با زمان ۰۰:۲۳٫۴۷ در جایگاه ۱۵ قرار گرفت.

در این ماده ۴۲ شناگر باهم به رقابت پرداختند که تنها ۸ نفر از آنان جواز حضور در فینال را یافتند. بهترین شناگر دور مقدماتی ۵۰ متر آزاد جی یوچان از کره با زمان ۰۰:۲۱٫۸۴ بود.

در ادامه شناگران ایران روز چهارشنبه( پنجم مهر ۱۴۰۲ ) در مرحله مقدماتی ماده‌های ۱۰۰ متر پروانه و ۲۰۰ متر آزاد با حریفان خود به رقابت خواهند پرداخت.

مسابقات شنا نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی هانگژو ۲۰۲۳ دوم الی هفتم مهر ماه ۱۴۰۲ در سالن ورزش های آبی مرکز المپیک هانگژو برگزار می‌شود.

  • نویسنده : علی صادقی پری