شهردار منطقه۱۴ از عملیات اجرایی تخریب پله های بتنی ضلع شمال غربی پل خاوران تقاطع بزرگراه امام علی علیه السلام در محدوده ناحیه۴ منطقه به منظور ایمن سازی محیط و فضاهای بی دفاع شهری خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۴، محمد امین سالاری پور با اشاره به اهمیت ایمن سازی فضاهای بی دفاع شهری و نقش آن در کاهش وقوع جرایم و آسیب های اجتماعی گفت: بر این اساس و به منظور تامین امنیت بیشتر در محدوده خاوران و بزرگراه امام علی (ع) به عنوان محورهای مهم و جلوگیری از تجمع معتادان عملیات تخریب پله های بتنی پل خاوران انجام شد.
سالاری پور با بیان اینکه فضاهای بی‌دفاع شهری از جمله فضاهایی‌اند که به دلیل ویژگی‌های کالبدی و اجتماعی، فرصت بزهکاری و خشونت در آن‌ها بالاست؛ ادامه داد: به همین دلیل با مطالعات شهری و تبدیل این فضاها به جاذبه‌های محیطی می‌توان تهدید این فضاها را به فرصتی برای استفاده شهروندان از آن محیط تبدیل کرد.
شهردار منطقه ۱۴، گفت: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی، علاوه بر نظارت و گشت های مستمر همچنین اجرای برنامه های آموزش محور در سال جدید، ساماندهی نقاط بی‌دفاع شهری منطقه و تبدیل به کاربری های ورزشی و فرهنگی بررسی می شود.

  • نویسنده : علی صادقی پری