شهردار منطقه ۱۴ از اجرای ویژه برنامه های مختلف همزمان با سالروز ولادت دخت نبی اكرم(ص) و هفته نكوداشت مقام مادرو زن در محلات ۲۱ گانه دارالمومنین تهران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴، محمد امین سالاری پور گفت: به مناسبت میلاد فرخنده و خجسته بانوی آب و آیینه حضرت فاطمه سلام الله علیها ، برنامه‌های متنوعی با هدف ترویج فرهنگ اسلامی و با رویکرد سبک زندگی اسلامی در محلات دارالمومنین تهران اجرا می شود.

سالاری پور افزود: این ویژه برنامه ها با شعار «قدردانیم» با حضور بانوان ایثارگر، موفق و توانمند، زنان سرپرست خانواده و با محوریت مساجد، مراکز فرهنگی هنری و سرای محلات برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری جشن های مختلف از جمله جشن بزرگ «نو مادران شهر» در پهنه شرق پایتخت توسط شهرداری منطقه۱۴ ، از تکریم و قدرانی بانوان ایثارگر، خیر، نخبه و مدافعان سلامت دارالمومنین تهران در راستای تجلیل از مقام عالی مادر و زن به عنوان برنامه های درنظر گرفته شده در حاشیه این جشن ها نام برد.

سالاری پور همچنین از برگزاری نمایشگاه ها و مسابقات متنوع فرهنگی و هنری ویژه خانواده ها همچنین برپایی غرفه ها و بازارچه های دست آفرینان ویژه بانوان کارافرین در مجموعه های شهربانو و سراهای منطقه خبر داد .

به گفته وی تجلیل مقام شامخ مادران شهدا ،تجلیل از بانوان نمونه و شاغل با اهداء بسته های فرهنگی همچنین اجرای پویش های متنوع چون «بهترین مادران سرزمین»، «مادران توانمند»، «مادر آینده»، « آیینه حیدر نما» و…از دیگر برنامه های این ایام با محوریت محلات منطقه است.

شهردار منطقه ۱۴ در ادامه به سایر برنامه های بزرگداشت روز مادر اشاره کرد و افزود: برای ارتقای سطح آگاهی و توانمندی بانوان و تحکیم بنیان خانواده، کارگاه های متعدد آموزشی از جمله نشست های تخصصی با موضوع درس های فاطمی و نقش زن در نظام خانواده ، با رویکرد سبک زندگی اسلامی و معرفی شخصیت حضرت فاطمه (س ) برای بانوان منطقه تدارک دیده شده است.

برگزاری تورهای سیاحتی و زیارتی همچنین برپایی ایستگاهه ای ورزشی «مادر و دختری» نیز از جمله رنامه های تفریحی و ورزشی در نظرگرفته شده است که به گفته سالاری پوربه منظور ارتقای نشاط و سلامت معنوی بانوان اجرایی می شود.

سالاری پور در پایان یاداور شد: شادی و نشاط همراه با معنویت محور برنامه‌های مذهبی ویژه میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) در این منطقه است که با بهره مندی از ظرفیت های مذهبی ،فرهنگی و افراد خلاق و با محتوای ترویج و گسترش ارزش‌های مادری ، معرفی و شناخت ویژگی‌های حضرت زهرا (س) به عنوان الگوی زن امروز برگزار می شود.

  • نویسنده : حمیدرضاعرب