در اتفاقی بسیار جذاب کریس رونالدو یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال جهان در قالب تیم النصر برابر پرسپولیس قرار می‌گیرد.
پایان طلسم ۱۵۸۳ روزه

اتفاق خوب برای اهالی فوتبال این است که بازی تیم‌های ایرانی و عربستانی دیگر در زمین بی‌طرف برگزار نخواهد شد ولی خبر بد اینکه پرسپولیس از حضور تماشاگران خود محروم است. تیم‌های ایرانی مدت‌ها از بازی در ایران در لیگ قهرمانان آسیا محروم بودند. پس از آنکه به دلایل سیاسی، نمایندگان ایران در دور رفت لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ مهمان بودند، بازی‌های به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت متمرکز برگزار شد و خبری از میزبانی ایرانی‌ها نبود تا اینکه در فصل جدید لیگ قهرمانان، وضعیت به شرایط عادی بازگشت. در هفته اول این فصل از بین تیم‌های ایرانی تنها پرسپولیس میزبان است که این تیم هم از امتیاز حضور تماشاگر محروم است.

در آخرین بازی یک تیم ایرانی در ایران، پرسپولیس میزبان بازی خداحافظی ژاوی در جدال با السد بود و حالا پس از ۱۵۸۳ روز پذیرای کریس رونالدو خواهد بود.

پرسپولیس در برابر منتخب جهان

مهم‌ترین جذابیت این دیدار تقابل پرسپولیس با کریس رونالدو است. این اولین تقابل رونالدو با فوتبال ایران نیست و این بازیکن در جام‌های جهانی ۲۰۰۶ و ۲۰۱۸ در قالب تیم ملی پرتغال با تیم ملی ایران دیدار داشته است. از بازی ایران با پرتغال در جام‌جهانی، علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی و وحید امیری در ترکیب پرسپولیس حضور دارند. 

کریس رونالدو اما تنها چهره صاحب‌نام النصر نیست. سادیو مانه ستاره فصل پیش بایرن‌مونیخ در النصر حضور دارد و مدافعان پرسپولیس روز سختی برابر این بازیکن خواهند داشت. اوتاویو، لاپورت و بروزوویچ دیگر بازیکنان صاحب‌نام النصر هستند تا این تیم یکی از پرمهره‌ترین تیم‌های تاریخ آسیا باشد.

به یاد صعود به فینال آسیا

پرسپولیس و النصر ۳ بار با هم در لیگ قهرمانان آسیا دیدار داشتند که یک برد سهم پرسپولیس، یک پیروزی برای النصر و یک تساوی به ثبت رسیده است. بهترین خاطره برای پرسپولیس به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ بازمی‌گردد که پس از تساوی دو تیم در وقت اضافه، سرخپوشان در ضربات پنالتی به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه یافتند. النصر در ۷ مصاف قبلی با نمایندگان ایران در وقت قانونی متحمل شکست نشده است.

پرسپولیس در۴ تقابل قبلی با تیم‌های عربستانی تنها یک شکست داشته است. نمایندگان ایران اما با قبول ۵۰ باخت بیش از هر هر کشوری مغلوب عربستانی‌ها شده‌اند. تیم‌های ایرانی در ۱۰ مصاف قبلی با عربستانی‌ها تنها یک پیروزی داشته‌اند. یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس برابر تیم‌های عربستانی سابقه درخشانی دارد و در ۶ بازی به ۴ پیروزی، یک تساوی و یک شکست دست یافته است. 

فرم وحشتناک النصر

پرسپولیس به عنوان قهرمان لیگ ایران در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد. این تیم پس از کسر امتیاز از سپاهان صدرنشین فصل فعلی لیگ ایران است. النصر به عنوان نایب قهرمان لیگ عربستان به مرحله پلی‌آف راه یافت و با غلبه بر شباب‌الاهلی امارات به مرحله گروهی رسید.

النصر در لیگ پرستاره عربستان از ۶ بازی ۱۲ امتیاز کسب کرده و ششم است. این تیم در ۵ بازی اخیر به پیروزی رسیده است و در هر بازی حداقل ۳ گل زده است و گل زده این تیم در هر بازی به طور متوسط ۴.۲ بوده است و باید دید خط دفاع مستحکم پرسپولیس توان مقاومت برابر النصر را خواهد داشت یا خیر.

  • نویسنده : علی صادقی پری