شهردار منطقه ۱۴ از طرح جمع آوری و تبدیل همه نهرهای قدیمی به کانیو در کوچه های دارالمومنین تهران بویژه در بافت فرسوده برای تسهیل در تردد و بهداشت محیط زیست خبرداد.

محمد امین سالاری پور گفت: پس از سالها و برای تامین رضایت شهروندان، جوی‌های قدیمی در محله‌های منطقه، اصلاح و به نهرهای جدید تبدیل شد.

سالاری پور با بیان اینکه اجرای عملیات جمع‌آوری انهار و تبدیل آن‌ها به کانیو کتابی علاوه بر تسریع در تردد خودروهای شهروندان، در رفع مشکلات زیست‌محیطی اثر بخش است، افزود: با جمع‌آوری نهرهای بلااستفاده و ایجاد کانیو در کوچه‌ها، هدایت آب‌های سطحی میسر و دیگر اهالی شاهد آب ماندگی و آلودگی‌های زیست محیطی نخواهند بود.

وی با اشاره به اجرای کانیوکتابی و جدول در کوچه‌های پورآجی، میرداماد، عباسی و عسگری، خادمی، عبدالمحمدی، افضلی، معارفی و…گفت:مرمت و اصلاح بیش از ۱۲۰۰ متر طول اجرای نهر از ابتدای سال تا کنون انجام شده و نظرسنجی‌های صورت گرفته حاکی از رضایت کامل شهروندان در اجرای این طرح است.

شهردار منطقه در ادامه با بیان اینکه یکی از طرح های توسعه محلی سال جاری بر اساس رفاه و رضایتمندی شهروندان، جمع‌آوری و بازسازی انهار قدیمی و تبدیل آنها به نهرهای جدید کتابی‌شکل است، یاداور شد: در این راستا فعالیت حوزه عمران به منظور مناسب‌سازی معابر و رفع مشکلات زیست‌محیطی با قوت انجام می‌شود و در پروژه های توسعه محله ای جاری حدود ۹ هزار مترطول اجرای نهر و جدول برای مناسب سازی کالبد شهری منطقه در دستور کار قرار دارد.

  • نویسنده : شکوه زین الدینی