سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به هدف قرار گرفته شدن مقر تروریست‌ها در عراق، اعلام کرد حملات ایران در اربیل را محکوم می‌کنیم.

آمریکا به حملات ایران در اربیل عراق واکنش نشان داد – به گزارش سیاسی نیوز، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دوشنبه شب به وقت محلی در واکنش به حملات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به مقر جاسوسی رژیم اسرائیل در اقلیم کردستان با موشک‌های بالستیک گفت: ایالات متحده حملات امروز ایران در اربیل را به شدت محکوم می‌کند و به خانواده‌های کشته شدگان تسلیت می‌گوید.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: ما با حملات موشکی بی پروا و بی ملاحظه ایران که ثبات عراق را تضعیف می‌کند، مخالف هستیم. از تلاش‌های دولت عراق و اقلیم کردستان برای برآورده کردن خواسته‌های مردم عراق حمایت می‌کنیم.

پیش از این، شبکه خبری‌ «ای بی سی نیوز» آمریکا به نقل از یک مقام آمریکایی درباره هدف قرار گرفتن هشت موقعیت در اربیل عراق و در نزدیکی کنسولگری واشنگتن در این شهر ادعا کرد به هیچ یک از تاسیسات آمریکایی آسیبی نرسیده است.

قدرت راهبردی ایران که آمریکا را به زانو درآورد

دستگاه دیپلماسی کشور با احضار و تذکر به سفرای کشورها اعتراض خود را بیان و صراحتا اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران در موضوع تمامیت ارضی خود قاطع است و در این خصوص با هیچ قدرتی تعارف ندارد.
اما این اقدامات به همین جا ختم نشد و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رزمایش غافلگیرکننده‌ای را در جزایر مورد مناقشه برگزار کرد و با نمایش قدرت و اقتدار نظامی این پیام را به کشور‌های مختلف داد که ادعا‌های واهی در‌خصوص لزوم مذاکره بر سر مالکیت جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک یک خطای استراتژیک است و ایران اسلامی هرگز تن به این مذاکرات نمی‌دهد. اما استقرار و نمایش مجموعه‌ای از هواپیماها، شناورها، موشک‌ها و خودرو‌ها در خلیج‌فارس حاوی پیام صریح و شفافی برای آمریکا بود که پس از استقرار هواپیما‌های «ای ــ ۱۰ تاندربولت ۲»، «جنگنده‌های اف ــ ۱۶ و اف ــ ۳‬۵» و ناوشکن «یو‌اس‌اس توماس هادنر»، هزاران تفنگدار دریایی و ملوان آمریکایی را در قالب ناو‌های «یواس‌اس باتان _ USS Bataan» و «یواس‌اس کارتر هال» به سمت خلیج‌فارس گسیل کرده بود. 

  • نویسنده : عبدی