معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۴ از شناسایی مدارسی که در ایام بازگشایی مدارس دچار گره ترافیکی و افزایش نارضایتی شهروندان می شدند خبر داد و گفت: تمهیدات لازم برای رفع بار ترافیکی تحمیلی پیرامون مدارس اندیشیده شده است.

به گزارش سیاسی نیوز؛ منا خلیلی با بیان این مطلب افزود: جلسات توجیهی و تمهیدی تردد خودرو در مدارس با مدیران مدارس منطقه انجام شده است.

همچنین مدارس ملزم به انتقال سرویس دانش آموزان به داخل مدارس شده اند تا علاوه بر ایمن سازی معبر، بار ترافیکی تحمیلی نیز کاهش یابد.

خلیلی با اشاره به اینکه برنامه‌های استقبال از مهر امسال به صورت مدرسه محور به اجرا درآمده است گفت:

با کمک پلیس راهور، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی و سامانه ۱۳۷، سی و هشت مدرسه شناسایی و انتخاب شدند و تا پایان شهریور به صورت منظم با سرکشی و برگزاری جلسات توجیهی برای مدیران مدارس برگزار و اقدامات کنترلی لازم به انها آموزش داده می شود.

وی افزود: ایام بازگشایی مدارس یک بازه زمانی ویژه در وضعیت ترافیکی شهر ایجاد می کند لذا لازم است نهادهای آموزشی با مدیریت شهری و پلیس راهور همکاری لازم را داشته باشند تا استرس والدین و دانش آموزان کاهش یافته و مشکلات تردد ورود و خروج دانش آموزان در زمان آغاز و تعطیلی مدارس به حداقل برسد.

  • نویسنده : علی صادقی پری