تمهیدات لازم در آستانه عید سعید قربان و همزمان با روز عرفه برای اجرای سنت حسنه قربانی در منطقه ۱۴ انجام شده است.

تمهیدات لازم در آستانه عید سعید قربان و همزمان با روز عرفه برای اجرای سنت حسنه قربانی در منطقه ۱۴ انجام شده است. به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴ برای این منظور جایگاه عرضه بهداشتی دام به منظور ایجاد فضاسازی و نصب تبلیغات محیطی در بلوار کوثر خیابان شاه آبادی راه اندازی شد.

علیرضا برزگر مرادی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه درخصوص آماده سازی این فضا گفت: با هدف ارتقای بهداشت عمومی و ترویج سنت حسنه قربانی، جایگاه موقت بهداشتی عرضه جایگاه عرضه دام در زمینی به مساحت ۳ هزار متر مربع شامل ۱۳۵۰ مترمربع فضای سرپوشیده و پارکینگ در بلوار کوثر جنب زمین فوتبال در محدوده ناحیه ۵ در حال راه اندازی است.

وی با بیان اینکه طی روزهای عرفه و عید سعید قربان، به ارائه خدمات به شهروندان جهت عرضه دام زنده و ذبح گوسفند به صورت بهداشتی با رعایت پروتکل‌های ابلاغی اقدام می‌شود، گفت: شهروندان می توانند در روز عرفه از ساعت ۹ تا ۱۹ عصر و در روز عید قربان از ۵ صبح تا ۱۵ عصر با مراجعه به این مکان دام مورد نیاز خود را تهیه کنند.

برزگر در پایان با اشاره به استقرار غرفه‌های فرهنگی و آموزشی در محل قربانگاه و اجرای برنامه‌های مرتبط اظهار کرد: ضمن آموزش و عرضه بهداشتی دام زنده در این جایگاه، امکان کشتار غیرمجاز و بدون ضابطه توسط افراد غیر حرفه‌ای که سلامت شهروندان منطقه را به مخاطره می‌اندازد نیز پیشگیری می‌شود.

  • نویسنده : مهدی طاهری