چهار خودروی وارداتی جدید و جذاب به تازگی به سامانه یکپارچه فروش اضافه شده‌اند. تاکنون خودروهای متنوعی همچون هیوندای توسان، تویوتا کرولا، کیا سونت، جتا VS5، ونوسیا وی آنلاین، شاین مکس و ... توسط شرکت‌های مختلف دولتی و خصوصی در ویترین سامانه به نمایش درآمده و در دسترس عموم قرار گرفته‌اند.

به گزارش سیاسی نیوز؛ حال خبر رسیده که چهار خودروی جذاب دیگر نیز از طریق این سامانه در دسترس مشتریان ایرانی قرار می‌گیرد. کیا K5 کوشا خودرو و گک Emkoo و گک Empow و سوزوکی بالنو شرکت راسا موتور خاورمیانه، مدل‌های جدیدی هستند که به سیستم فروش یکپارچه اضافه شده‌اند. این خودروها نه تنها از لحاظ ظاهری چهره‌ای زیبا و به‌روز دارند، بلکه از قوای فنی مناسب و سطح قابل قبولی از امکانات ایمنی و رفاهی برخوردار هستند.

با نزدیک شدن به مرحله جدید عرضه خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه، قیمت دقیق کیا K5، سوزوکی بالنو، امکو و امپو نیز به صورت قطعی یا حداقل علی‌الحساب اعلام می‌شود. به‌جز سوزوکی بالنوی ۱۷ هزار دلاری، باقی خودروها قیمتی بیش از ۲۰ هزار دلار دارند. با توجه به سقف قیمت ۲۰ هزار یورویی، شرکت‌های واردکننده با چشم‌پوشی از برخی آپشن‌ها، قیمت این محصولات را حداکثر به ۲۰ هزار یورو می‌رسانند تا امکان فروش آن‌ها میسر شود.

بنابراین حدود قیمت خودروهای وارداتی جدید را می‌توان طبق جدول زیر پیش‌بینی کرد.

حدود قیمت خودروهای وارداتی جدید در سامانه یکپارچه دی ۱۴۰۲

نام خودروحدود قیمت
کیا K5۲۰ هزار دلار (حداقل ۲ میلیارد تومان)
سوزوکی بالنو۱۷ هزار دلار (حداقل ۱.۸ میلیارد تومان)
گک امکو۲۰ هزار دلار (حداقل ۲ میلیارد تومان)
گک امپو۲۰ هزار دلار (حداقل ۲ میلیارد تومان)

مروری بر مشخصات فنی کیا K5

سدان وارداتی کوشا خودرو با پیشرانه ۲ لیتری از نوع تنفس طبیعی وارد ایران شده است. این موتور ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۹۶ نیوتن متر گشتاور داشته و به گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک متصل است که قوای محرکه را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. علاوه بر زیبایی، مهم‌ترین مزیت کیا کی۵ استفاده از تعلیق مولتی لینک در قسمت عقب است که سواری نرم و هندلینگ عالی را در مسیرهای منحنی فراهم می‌آورد.

مروری بر مشخصات فنی سوزوکی بالنو

محصول هندی-ژاپنی راسا موتورنیز از پیشرانه تنفس طبیعی ۱.۵ لیتری بهره می‌گیرد که ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۳۸ نیوتن متر گشتاور دارد. این هاچبک شهری، به گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک AT مجهز بوده و از نوع دیفرانسیل جلو است. مصرف سوخت بهینه (۵.۴ لیتر در هر صد کیلومتر) برگ برنده این ماشین به حساب می‌آید.

مروری بر مشخصات فنی گک امپو

سدان وارداتی گک امپو قوای محرکه خود را از یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ با ۱۶۸ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور دریافت می‌کند. این موتور به سیستم اینترکولر هوا به آب (Air to Water) متصل است که هوای خروجی از توربوشارژ را خنک می‌کند. قوای محرکه به واسطه گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه تر به سمت چرخ‌های جلو هدایت شده و ماشین را به حرکت می‌اندازد.

مروری بر مشخصات فنی گک امکو

کراس اوور خوش‌چهره چینی در زیر کاپوت به موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر مجهز است که با فناوری Air to Water‌ تقویت شده و ۱۷۷ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه تر، وظیفه انتقال قوای موتور به چرخ‌های جلو را بر عهده دارد.

  • نویسنده : عبدی
  • منبع خبر : ایرانیکو