عزم جزم ایران و روسیه در توسعه همکاری‌های آموزشی

به گزارش سیاسی نیوز، نشست وبیناری مهرداد عظیمی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با رابرت اورازوف مدیرکل آژانس توسعه مهارت‌های روسیه برگزار شد.

گسترش و توسعه فعالیت‌های مشترک آموزشی و مشاوره‌ای فنی و حرفه ای، تقویت همکاری و تلاش برای توسعه مهارت‌های آینده و فناوری‌های پیشرفته، برگزاری مسابقات مهارت در سطوح ملی و بین المللی و حضور مؤثر آموزش‌های مهارتی در صنایع و بنگاه‌های اقتصادی از موارد مطروحه در این نشست بود.

استقبال روس هارابرت اورازوف مدیرکل آژانس توسعه مهارت‌های روسیه، با اشاره به انعقاد یادداشت تفاهم‌نامه این آژانس با سازمان آموزش فنی و حرفه ای در دو سال قبل، ظرفیت این سازمان را در تدوین استانداردها، ارائه آموزش‌های مهارتی، برگزاری مسابقات مهارت و … را بی نظیر توصیف کرد و و گفت: بیش از پیش، خواهان توسعه همکاری‌ها و دیپلماسی مهارت هستیم. وی از رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برای سفر به روسیه دعوت کرد.

سازمان آموزش فنی و حرفه ای مجموعه بی نظیر با تجارب بالا در توسعه دیپلماسی مهارت

مهرداد عظیمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دیپلماسی مهارت، یکی از راهبرد‌های این سازمان در دوره جدید است، تصریح کرد: این سازمان با زیرساخت‌های بی‌نظیر از جمله دارا بودن ۶۵۸ کارگاه آموزش دولتی، ۵ هزار مربی در بخش دولتی، بیش از ۲۱ هزار آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد و ۳۲ هزار مربی در سطح کشور، ظرفیت بالایی در امر مهارت‌آموزی دارد.

وی با اشاره به عضویت هر دو کشور در سازمان‌ها و نهادهای منطقه‌ای و بین‌المللی، اظهار داشت: با توجه به مطالبات احصاء شده در سطح آسیا، توسعه دیپلماسی مهارت به عنوان یکی از راهبردهای اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در دستور کار قرار گرفته است.

عزم جزم ایران و روسیه در توسعه همکاری‌های آموزشی

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با دعوت از مدیرکل آژانس توسعه مهارت‌های روسیه به کشور ایران، تصریح کرد: بازدید میدانی از ظرفیت‌های آموزشی و سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای این سازمان به ویژه برگزاری مسابقات مهارت ایران به عنوان رویداد مهم مهارتی، سبب آشنایی آژانس با ظرفیت‌های مهارتی می شود.

وی از عزم جزم دو کشور در توسعه همکاری‌های آموزشی خبر داد و گفت: با تشکیل هیأت توسعه تعاملات، هرچه سریع‌تر وارد فاز عملیاتی توسعه دیپلماسی مهارت بین دو کشور می‌شویم و شاهد اتفاقات خوب در حوزه مهارت‌آموزی به گروه‌های هدف خواهیم بود.

  • نویسنده : علی صادقی