دبیرکل شورای علمای عراق شحصیت و توانمندی شهید حاج قاسم سلیمانی را عامل ایجاد تحولی بزرگ در جبهه مقاومت دانست و گفت: عراق با داشتن میلیون‌ها جوان آمادگی تشکیل ارتش جهانی برای آزاد سازی فلسطین را دارد.

تشکیل ارتش جهانی برای آزادسازی فلسطین – به گزارش سیاسی نیوز، شیخ « یوسف ناصری » درباره آشنایی‌اش با شهد حاج قاسم سلیمانی گفت: از زمانی که حاج قاسم شروع به گسترش پروژه جبهه مقاومت کرد، با او آشنا شدم. حاج قاسم از مقاومتی که در عراق علیه اشغالگران آمریکایی شروع شده بود، حمایت کرد و در کنار آن ایستاد.

شهید سلیمانی و شهید ابومهدی مهندس از تمام گروه‌هایی که علیه اشغالگران آمریکایی می‌جنگیدند، حمایت می‌کردند و نقش برجسته‌ای در این زمینه داشتند. ما شاهد فعالیت این دو شهید در میادین دیگر مانند سوریه و بسیاری از میادین بودیم . در مجموع شهید سلیمانی از تمام جبهه مقاومت حمایت می‌کرد.

دبیرکل شورای علمای عراق با اشاره به چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: ما شاهد تحول بزرگ در زمینه مقاومت هستیم. بنده معتقدم این تحول به دلیل شخصیت و توانمندی فوق العاده‌ای است که شهید حاج قاسم داشت. این شهید از معدود افرادی بودند که چنین توانمندی ویژه‌ای داشت.

هماهنگ کننده گردهمایی جهانی حمایت از مقاومت در عراق با اشاره به اینکه اولین فتوای جهاد برای آزادسازی فلسطین در سال ۱۹۳۵ از نجف اشرف صادر شد، اظهار داشت: این فتوی را مرجع عالیقدر شیخ کاشف الغطاء هنگامی که در نشست علمای جهان اسلام در قدس دعوت شده بود،  صادر کرد. سید امین حسینی مفتی فلسطین کاشف الغطا را به این نشست دعوت کرده بود و ایشان به همراه شماری از علمای گرانقدر نجف در این نشست شرکت کرد.

وی با بیان اینکه عراق از سال‌های دور حامی آرمان فلسطین بوده‌است، اظهارداشت: مردم عراق با داشتن میلیون‌ها جوان آمادگی تشکیل ارتش جهانی برای آزاد سازی فلسطین را دارد. عراق تنها کشور عربی است که عملا در راستای دفاع ملت فلسطین گام برداشت. این کشور تاکنون ۸ فروند هواپیما حامل مواد غذایی و دارو برای مردم غزه فرستاده و این در حالی است که پارلمان عراق ۸ ماه قبل قانون ممنوعیت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تصویب کرد.

این اولین قانون در میان کشورهای عربی است که علیه عادی سازی روابط با تل آویو تصویب شده است. چنین قوانینی بیانگر خواست و اراده مردم عراق است ، محور اصلی عراقی‌ها برای دفاع از فلسطین و جبهه مقاومت را تشکیل می‌دهد.

رئیس شورای ملی ادیان عراق در خصوص هدف قرار دادن پایگاه‌هایی آمریکایی توسط مقاومت عراقی گفت: هنگامی که از گلوله باران صحبت می کنیم باید به دو نوع آتشباری سخن بگویم. یکی هدف قرار دادن مراکز آمریکا توسط مقاومت عراقی و دیگری بمباران پایگاه‌های مقاومت عراقی توسط نظامیان آمریکایی است. امروز جنگنده‌های آمریکایی به راحتی در آسمان بغداد پرواز می‌کنند و ما آنگونه که شایسته است آمریکایی‌ها را ادب نکردیم لذا بایستی ضرباتی سخت و مهلکی به آنان وارد کنیم تا مجبور به خروج از عراق شوند.

جنگ غزه

وی درباره دورنمای مقاومت و جنگ غزه گفت: ما باید با اقدامات مقاومتی گام‌های مثبت تری برداریم و در کارهای خود هیچ تردیدی نکنیم چراکه صهونیست‌ها و آمریکایی‌ها در ضربه زدن به ما هیچ تردیدی به خود راه نمی‌دهند.

چندی قبل صالح العاروری نایب رئیس دفترحماس در بیروت را به شهادت رساندند، بعد شهید سید رضی موسوی را در سوریه هدف قرار دادند و هفته گذشته در بغداد یکی دیگر فرمانده مقاومت عراقی را به شهادت رسانند.

یوسف ناصری تصریح کرد: این زنجیره ترور ( فرمانده‌هان مقاومت) متوقف نمی‌شود و بایستی واکنش قاطعانه‌ای به آن نشان داد البته به دور از یاوه سرایی‌ها دیپلماتیک.در اینجا باید بگویم بنده مخالف اقدامات دیپلماتیک نیستم اما براین باورم که دیپلمات‌ها باید کار خودشان را انجام دهند و ما نیز باید به وظیفه خود عمل کنیم. ما در وارد کردن ضربات مهلک به آمریکا و اسرائیل نباید تردید کنیم تا این مسئله خاتمه یابد.

  • نویسنده : مهدی طاهری
  • منبع خبر : تسنیم