فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی متعددی برای ارتقای آگاهی‌های عمومی درباره صرفه جویی در مصرف این مایه حیاتی در نواحی مختلف منطقه۱۴ از جمله ناحیه یک صورت می گیرد.

علی زیاری شهردار ناحیه یک منطقه ۱۴ با بیان اینکه چند سالی است بحران کم آبی و صرفه‌جویی در مصرف آب مسئله مهم و به عنوان یک رویداد فرهنگی در افکار عمومی و رسانه‌ها تبدیل شده است، افزود: در همین راستا ویژه برنامه علمی، آموزشی، فرهنگی و هنری با موضوع مدیریت مصرف و مصرف بهینه آب با همکاری نهادهای متولی از جمله آب و فاضلاب، آموزش و پرورش و سراهای محله از جمله در ناحیه۱ اجرا می‌شود.

زیاری با اشاره به اهمیت مصرف آب به‌ویژه در شرایط پیک مصرفی در تابستان پیش‌رو که نیازمند همراهی جدی مردم عزیز است، یادآور شد: برای این موضوع و با هدف افزایش آگاهی عمومی بنرهای مدیریت مصرف آب در میدان ها و معابر اصلی ناحیه نصب شد. وی همچنین از توزیع بروشور آموزشی با عنوان راهکارها و روش‌های صرفه جویی در مصرف آب در بین اهالی خبرداد و گفت: به منظور جلب مشارکت مردمی در مدیریت مصرف و گذر از کم آبی در فصل گرم سال، نصب بنرهای آموزشی و ترویجی بهینه سازی مصرف آب همراه با برنامه‌های آموزشی استمرار خواهد داشت.

  • نویسنده : شکوه زین الدینی