بوی مهر، بوی مهربانی، بوی لبخند، بوی مدرسه و مشق های ناتمام. بوی شوق کودکانه در پیاده روهای شهر ، بوی دوستی و محبت.

مهر آمد، فصل همکلاسی های دیروز و هم نیمکتی های امروز . زنگ آگاهی به صدا در می آید و پرچم دانش برافراشته می شود.
کلاسها با آغوش باز در آستانه درها ایستاده اند تا میهمانان خود را در آغوش بکشند. واژه ها بر تخته های سیاه و سفید جان می گیرند و پروانه می شوند تا در نفس های هیجان زده کودکان پرواز کنند و فضای لرزان کلاس را گرم کنند. چه شور و حالی دارد این روزهای مهر و مدرسه. روزهایی که آفتاب به شوق مدرسه رفتن هر صبح زودتر از آواز خروس ها بیدار می شود. روزهایی که ماه، بالای سر دفترهای مشق به خواب می رود و معلمین از سر عشثق و ایثار آماده اند تا با گوهر وجود شان آیه مهر بنشانند ، به دانش آموزان درس خوب زیستن را بیاموزند و نور را در گلدان اندیشه بنگارند. آری این فصل فصل آشنایی با خداست.
در این آغازی دیگر که صحیفه نورانی معرفت با سرانگشت تکاپو ورق می خورد و دروازه های آسمانی بینش و دانایی به روی صدها هزار دانش پژوه آغوش می گشایند، فرصت خوبی است تا فرزندانمان را با ارزش های والا و معنوی تری آشنا کنیم.
یکی از این ارزش های معنوی که جزو اصول اساسی و مهم تربیتی است، آشنا سازی کودکان با آموزه‌های دینی ،قرآنی و سیره ائمه و معصومین(علیهم السلام) است؛ زیرا این امر آثار فراوان روحی و معنوی برای کودک دارد و باعث پرورش روحیه ی ایثار، فداکاری، عزت نفس، کمک به محرومیت و….در مسیر زندگیشان می شود.
با امید بر اینکه فرزندان ما این نسل نونهال و جوان، با اکسیر دانایی و توانایی مرزهای جدید علم و دانش و پژوهش را در نوردند و با پیوند علم و ایمان و با گام های مصمم و استوار، میهن اسلامی عزیزمان ایران را بیش از پیش سرافراز و سربلند سازند.
آغاز سال تحصیلی جدید را به ویژه به معلمین پرتلاش و دانش آموزان خلاق و آینده ساز دارالمومنین تهران تبریک و تهنیت می گویم و خداوند بزرگ را سپاسگذارم که آیات مهرش را در وجودی چون انسان به ودیعه گذاشت تا انسانیت را در وادی امتحان، به عرصه ی ظهور رساند.

محمد امین سالاری پور/شهردار منطقه۱۴

  • نویسنده : مرتضی قاسمی
  • منبع خبر : روابط عمومی منطقه 14