طرح تحویل پسماند خشک با عنوان «نوماند» در منطقه ۱۴ پایتخت به اجرا در آمد.

به گزارش سیاسی نیوز؛ اجرای این طرح با آموزش خانه به خانه به منظور بهره‌برداری از این دسترسی در نرم‌افزار کاربردی شهرزاد در محلات ۲۱ گانه منطقه آغاز شده است.

امیر یزدی شهردار منطقه ۱۴ با بیان اینکه یکی از معضلات شهر تهران زباله‌گردها هستند، گفت: تفکیک زباله از مبدأ تاثیر بسزایی در کنترل، زباله گردی رفع این آسیب‌ اجتماعی دارد.

یزدی با یاداوری اینکهچنانچه تفکیک زباله ها از قبل انجام گیرد و به مراکز مجاز تحویل داده شود، دیگر در مخازن، پسماند ارزشمندی نمی‌ماند و در نتیجه پدیده زباله گردی کاهش می یابد، افزود: در این راستا طرح «نوماند» به منظور هوشمندسازی خدمات شهروندی درزمینه جمع آوری پسماند خشک در منطقه به اجرا درآمد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵ هزار شهروند از طریق آموزش چهره به چهره، ارسال پیامک و اطلاع رسانی در فضای مجازی از اجرای طرح مطلع شده اند، ادامه داد: شهروندان از طریق اپلیکیشن https://shahrzad-app.ir با ثبت نام و ایجاد حساب در ازای تحویل پسماند خشک، وجوه دریافتی شهروندان، به اعتبار کیف پول شهروندی واریز شده و امکان استفاده از خدماتی همچون خرید طرح ترافیک و بلیط الکترونیک فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بر این اساس کیف پول شهروندی شهروندان برای خرید از فروشگاه شهروند، میادین میوه و تره‌بار، طرح ترافیک و … شارژ می‌شود، یاداورشد: در این طرح امکان دسترسی به خدماتی مانند جمع‌آوری پسماندهای تفکیک شده و ارائه پیشنهادها و انتقادات برای شهروندان فراهم شده و شهروندان می‌توانند به منظور تحویل پسماند خشک خود، با ثبت درخواست مراجعه خودرو در نرم‌افزارکاربردی «نوماند» اقدام کنند.

  • نویسنده : علی صادقی پری