تهران- سیاسی نیوز- نماینده کوراش کشورمان با پیروزی در فینال وزن منهای ۹۰ کیلوگرم توانست به مدال طلای بازی‌های آسیایی هانگژو برسد.

نماینده کوراش کشورمان با پیروزی در فینال وزن منهای ۹۰ کیلوگرم توانست به مدال طلای بازی‌های آسیایی هانگژو برسد.

به گزارش سیاسی نیوز؛ در ادامه پیکارهای روز پایانی مسابقات کوراش بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ هانگژو، صادق آذرنگ، کوراش‌کار فدراسیون ووشو در وزن ۹۰- کیلوگرم در دیدار نخست خود به مصاف “کومار چائوهان” از هند رفت و ضمن برتری در این بازی راهی مرحله نیمه‌نهایی شد.

نماینده کوراش کشورمان در مرحله ماقبل فینال به مصاف “عطایف” از ترکمنستان رفت و با نمایشی زیبا ضمن ضربه فنی کردن حریف خود به ‌فینال راه یافت.

 آذرنگ در دیدار نهایی به مصاف “کیم” از کره‌جنوبی رفت و ضمن کسب برتری در این دیدار به مدال طلا این دسته وزنی دست یافت.

این سومین مدال طلای فدراسیون ووشو در این پیکارها است.

همچنین اینکه در ادامه مبارزات روز سوم رقابت‌های کوراش بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو، زهرا باقری به عنوان نخستین نماینده ایران در فینال مسابقات به روی تاتامی (گیلَم) رفت که با قبول شکست برابر حریف چینی، نایب قهرمان شد.

نماینده وزن ۸۷ کیلوگرم کوراش زنان ایران، در فینال مقابل «لیو یی» از چین قرار گرفت که با نتیجه ۳ – صفر شکست خورد و سومین نقره کوراش در بازی‌های آسیایی را کسب کرد. این حریف چینی در مرحله نیمه‌نهایی ملیکا امید دیگر نماینده وزن ۸۷ کیلوگرم ایران را هم شکست داده بود.

دو مدال نقره دیگر ایران را هم مجیدوحید بریمانلو و دنیا آقایی، در روز‌های پیش کسب کرده بودند. ملیکا امیدوند هم امروز (دوشنبه) ۱۰ مهر ۱۴۰۲ به مدال برنز این مسابقات دست یافت.

به این ترتیب پرونده کوراش ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو با کسب یک مدال طلا، سه مدال نقره و یک مدال برنز بسته شد.

مناف هاشمی، دبیر کل کمیته ملی المپیک و سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو و محمدرضا نصیری‌نژاد، دبیر کل فدراسیون جهانی کوراش، مراسم اهدای مدال این مسابقات را انجام دادند.

  • نویسنده : علی صادقی پری