همزمان با هفته وحدت و در آستانه ولادت پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص)، طرح «نور چشم» در مساجد منطقه14 آغاز شد.

به گزارش روابط همومی شهرداری منطقه۱۴، مسجد علی بن الحسین(ع) در دارالمومنین تهران همزمان با آغاز هفته وحدت و با اجرای ویژه برنامه نور چشم، میزبان دانش آموزان نوجوان و مدیران شهری و جمعی از معتمدان و مسئولان نهادهای خدمت گزار بود.

در این ویژه برنامه که با حضور محمد امین سالاری پور شهردار منطقه، رئیس اداره آموزش و پرورش، مسئولان شهری و نظامی و حجت الاسلام حاتم پوری امام جماعت مسجد علی بن الحسین(ع) برگزار شد، نوجوانان دانش آموزدارالمومنین تهران در کنار مسئولان حاضر در مسجد ، نماز جماعت اقامه داشتند.
پس از برگزاری نماز پرشکوه جماعت در این مسجد ، تجلیل از فعالان، خادمان و برگزیدگان اقامه نماز و ارائه الگوهای برتر با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی؛ برقراری تعامل پویا و سازنده میان مدارس، مساجد و جامعه محلی با تاکید بر اجرای طرح پیوند مدرسه، مسجد، منزل و نماز جمعه از موضوعاتی بود که در این مراسم معنوی و پر شور مطرح و مقرر شد با همکاران خدوم فرهنگی منطقه اجرایی شود…

اهتمام جدی به امر آموزش مستمر دانش‌آموزان در آستانه تکلیف در طول سال تحصیلی، برگزاری با شکوه مراسم جشن تکلیف (بهار بندگی) برای دختران پایه سوم ابتدایی و پسران پایه هشتم دوره متوسطه اول در پایان سال تحصیلی بخشی از برنامه های طرح نور چشم در منطقه است که به آن اشاره شد.
شناسایی توانمندی‌های متنوع دانش‌آموزی و آماده سازی بستری برای به کارگیری آن در اقامه نماز و استفاده از ظرفیت های کودکان و نوجوانان و .

تشکل‌ها و بسیج دانش آموزی برای اجرای موثر و کیفی تر برنامه های فرهنگی و مذهبی از دیگر موارد مورد تاکید در این مراسم بود.
گفتنی است برنامه نورچشم به صورت نظام مند و با کمک گروهی از معلمان، مربیان و مدیران با سابقه، آماده شده و قرار است با برگزاری نمازهای جماعت و با حضور حداکثری دانش‌آموزان و فرهنگیان در پایگاه های مذهبی و مساجد و یا حیاط مدارس منطقه برگزارمی شود.

  • نویسنده : حمید رضا عرب
  • منبع خبر : روابط عمومی منطقه 14