با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، معاون عمرانی فرماندار، معاون دادگستری، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران و شهردار منطقه 14 نسبت به بررسی و لزوم تسهیل و تسریع مشوق های نوسازی در بافت فرسوده و تجمیع های بزرگ مقیاس تأکید شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی نیوز، محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری تهران در بازدید میدانی از پروژه نوسازی پلاک هدف در محله دولاب منطقه ۱۴، نکاتی را برای پیشبرد هر چه بهتر اقدامات نوسازی در این منطقه ارائه کرد.

سایر مسئولان ارشد شهری پایتخت در ادامه این بازدید میدانی و در گپ و گفت با شهروندان ساکن در بافت فرسوده منطقه ۱۴ اصلی ترین چالش های نوسازی را بررسی و بر نوسازی محله ای و اعطای بسته های جامع تشویقی نوسازی تاکید کردند.
علی اکبری مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران نیز با اشاره به مشکلات ثبتی و حقوقی املاک در بافت های فرسوده اشاره و طولانی بودن فرآیند بررسی پرونده ها در هیأت های تعیین تکلیف را به عنوان یکی از چالش های نوسازی عنوان کرد.
در این رصد میدانی همچنین رفع چالش حقوقی و اجرایی شدن آیین‌نامه اجرایی ماده (۷) قانون حمایت از احیاء، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری به عنوان نخستین منطقه در تهران به منظور پیشبرد کیفی و سریع روند نوسازی بافت فرسوده مورد بررسی قرار گرفت.
شهردار منطقه ۱۴ نیز در همراهی صورت گرفته بر اولویت مدیریت شهری برای تسهیل و تسریع نوسازی بافت فرسوده و جلب رضایت شهروندان مطابق بند ۳ صورتجلسه ۶۴۲ کمیسیون ماده پنج تاکید کرد.
امیر یزدی اطهارداشت: اولویت مدیریت شهری منطقه رضایتمندی شهروندان و بهبود کیفیت زندگی در محله سکونتشان است، وی گفت: با این حال مدیریت شهری منطقه با توجه به رتبه پنجم این منطقه به لحاظ بافت فرسوده در تهران، برای اجرای ماده ۷ احیای بافت فرسوده و تسهیل روند ساخت ساز مصمم و آماده همکاری با نهادهای متولی است. دراین بازدید مطرح شد: منطقه ۱۴ جزو مناطق پیشرو در نوسازی بافت‌های فرسوده است که آمار نوسازی آن نسبت به سال گذشته حدود سه برابر افزایش داشته است.

  • نویسنده : علی صادقی پری