تجمع بزرگ هیئت های نوجوانان محلات منطقه ۱۴ با حضور بیش از هزار نوجوان در جوار مزار ۵ شهید گمنام مسجد علی ابن الحسین(ع) برگزار شد و نسل دهه هشتادی ها و دهه نودی ها بمناسبت بزرگداشت شهات نوجوانِ کربلا حضرت قاسم (ع) به سوگواری پرداختند.

امیر یزدی شهردار منطقه ۱۴ ضمن حضور در تجمع بزرگ هیئت های دانش آموزی منطقه ۱۴ که با حضور اعضا کانون نوجوانان محلات منطقه ۱۴ برگزار شد، ترویج فرهنگ عاشورایی و زنده نگه داشتن واقعه کربلا را برای نوجوانان بسیار اثرگذار و ارزشمند برشمرد و بر تقویت کانون نوجوانان محلات و تداوم این گونه برنامه ها تاکید کرد.
محمد حسین شیخ سفلی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۴ با اشاره به اینکه تمامی بخش های این تجمع بزرگ از جمله مداحی و اجرای نواهای آئینی و مذهبی با مشارکت نوجوانان به اجرا درآمد، گفت: نوجوانان عاشورایی به عشق امام حسین(ع) گرد هم آمده اند و با توسل به حضرت قاسم(ع)؛ نوجوان شهید کربلا به سوگواری پرداختند.
شیخ سفلی افزود: این نوجوانان با حضور پرشورشان نشان دادند که در صحنه حاضرند و برای حفظ و ترویج شعائر دینی و آئین های عاشورایی ظرفیت های ارزشمندی به شمار می آیند.
برنامه های این مراسم از جمله دمام زنی، اجرای سرود و مداحی توسط نوجوانان، سینه زنی و اجرای آئینهای سنتی، مزیّن کردن خودروها به شعارهای عاشورایی، تهیه دلنوشته های عاشورایی با همکاری و همراهی نوجوانان انجام شد.
این تجمع با حضور امیر یزدی شهردار منطقه ۱۴، نماینده اداره کل آموزش های شهروندی شهرداری تهران، حاجی قربانی دولابی نماینده معتمدین محلات منطقه، مدیران ارشد شهری و اعضای کانون نوجوانان محلات منطقه ۱۴ برگزار شد.

  • نویسنده : همایون عبدالرزاق