از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار است شنبه هفته آینده، مسئولان AFC برای نصب دستگاه VAR به ایران بیایند

به گزارش سیاسی نیوز؛ طبق برنامه اعلام شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار است شنبه هفته آینده، مسئولان AFC برای نصب دستگاه VAR به ایران بیایند و مقدمات نصب این دستگاه را در دو ورزشگاه آزادی و نقش جهان فراهم کنند.
به دلیل میزبانی پرسپولیس و نساجی در ورزشگاه آزادی و سپاهان در نقش جهان، تنها این دو ورزشگاه مجهز به سیستم VAR می‌شوند و فعلا خبری از VAR در استادیوم‌های دیگر نیست.

با این حال استقرار تجهیزات VAR می‌تواند فرصت بسیار خوبی برای مسئولان فدراسیون باشد تا بتوانند هرچه سریعتر نسبت به پیاده‌سازی سیستم کمک داور ویدئویی در تمام استادیوم‌های لیگ برتری اقدام کنند.


صبح روز گذشته (یکشنبه ۱۹ شهریورماه) علی خسروی در مصاحبه‌ای با شوخی به این مسئله اشاره کرد، اما در حالی که ۱۲ داور ایران قرار است برای یادگیری سیستم VAR به عربستان بروند، شاید تجهیر ورزشگاه آزادی و نقش جهان به این تکنولوژی بتواند فرصت خوبی برای آموزش داوران ایرانی ( بیشتر از ۱۲ نفر) نیز باشد.


علی خسروی پیشکسوت مطرح داوری ایران به این دیدگاه باور دارد و در این زمینه می‌گوید: «با توجه به اینکه سیستم VAR قرار است در ایران نصب بشود، می‌توانیم به فیفا یا کنفدراسیون آسیا درخواست بدهیم که این تجهیزات به صورت موقت در ایران بماند. مثل ماشین‌هایی که به صورت موقت وارد بندرهای ایران می‌شوند.»


او ادامه می‌دهد: «بهتر است از این فرصت استفاده کنیم تا هم جلوی هزینه‌ها را بگیریم و هم به جای اینکه ۱۲ داور ایران را برای آموزش به عربستان بفرستیم و کلی هزینه کنیم، درخواست برگزاری این کلاس را در ایران داشته باشیم و به جای ۱۲ داور، ۵۰،۴۰ داور را آموزش بدهیم.» 

  • نویسنده : حمیدرضا عرب