نقل و انتقالات زمستانی پرسپولیس بعد از جذب دو بازیکن همچنان ادامه دارد.

نقل و انتقال زمستانی پرسپولیس شناسایی شد – به گزارش سیاسی نیوز، بعد از جدایی محمد عمری و میلاد سرلک، سرخپوشان پایتخت اقدام به جذب عبدالکریم حسن و عیسی آل‌کثیر کردند تا به نوعی آنها در لیست بزرگسالان پرسپولیس جایگزین نفرات سرباز شوند.

با این حال محدودیت لیست ۱۹ نفره باعث شده تا پرسپولیس کار سختی برای اقدامات مورد نظر در نقل و انتقالات داشته باشد. آنها که در این پنجره به سراغ بشار رسن، محمدرضا آزادی، جواد آقایی‌پور و محمد خدابنده‌لو رفتند، حالا تنها یک جای خالی در لیست خواهند داشت.

البته پرسپولیس مرتضی پورعلی‌گنجی را هم از لیست خود خارج کرده و در صورتی که این بازیکن برای خروج از لیست پرسپولیس با این تیم توافق نمی‌کرد، حالا کار برای جذب بازیکن نهایی دشوارتر هم می‌شد.

خط دروازه: بیرانوند تنها دروازه‌بان بزرگسال پرسپولیس است و با جدایی احمد گوهری همچنان به تنهایی در لیست حضور دارد. با این حال نکته جالب در مورد او این است که برای فصل آینده هم تحت قرارداد پرسپولیس است و تا حوالی ۳۳ سالگی پیراهن سرخپوشان را برتن خواهد کرد.

دفاع مرکزی: بعد از خروج شماره هشت سرخپوشان، حالا گئورگی گولسیانی، فرشاد فرجی، حسین کنعانی و وحدت حنانوف چهار مدافع مرکزی پرسپولیس هستند. وحدت البته از جمله نفراتی است که شاید در صورت نیاز فروخته شود.

دفاع راست: دانیال تنها دفاع راست تخصصی پرسپولیس محسوب می‌شود و به این ترتیب وحدت نقش بازیکن آلترناتیو را برای او خواهد داشت. البته علیرضا بابایی هم دفاع راست است اما او در لیست امیدها جای می‌گیرد.

دفاع چپ: با ورود عبدالکریم حسن، او دفاع چپ اصلی پرسپولیس خواهد بود و علی نعمتی پشت سر این بازیکن حضور خواهد داشت.

هافبک دفاعی: با جدایی میلاد سرلک، پرسپولیس همچنان دو بازیکن به عنوان هافبک دفاعی در اختیار دارد. سینا اسدبیگی و مسعود ریگی حالا موقعیتی متفاوت در پرسپولیس خواهند داشت.

بولت سرشاخهوینگر: سعید صادقی، امید عالیشاه، مهدی ترابی و وحید امیری چهار بازیکن کناری تیم پرسپولیس خواهند بود. در نیم فصل دوم امیری هم کاملا در دسترس سرمربی سرخپوشان قرار خواهد گرفت.

هافبک مرکزی و تهاجمی: با خروج عمری، سروش رفیعی تنها پاسور پرسپولیس خواهد بود و قرمزها به همین دلیل جذب خدابنده‌لو را دنبال می‌کردند اما این پروژه در نهایت با شکست مواجه شد.

مهاجم: عیسی آل‌کثیر با پیوستن به پرسپولیس، خط حمله این تیم را پرستاره‌تر کرده و به همراه نبیل باهویی و شهاب زاهدی در لیست بزرگسالان قرمزها حضور خواهد داشت.

نکته مهم اینکه علیرضا بیرانوند، عبدالکریم حسن، حسین کنعانی، سینا اسدبیگی، مسعود ریگی، امید عالیشاه، سعید صادقی و نبیل باهویی تنها بازیکنان تحت قرارداد پرسپولیس برای فصل آینده خواهند بود. البته نبیل در لیست خروجی سرخپوشان قرار دارد و پرپسولیس در جستجوی راهی برای خروج این بازیکنان از فهرست خود خواهد بود اما هنوز این مسئله با پیچیدگی خاصی دنبال می‌شود.

همچنین شهاب زاهدی، فرشاد فرجی، علی نعمتی، حسین کنعانی، سینا اسدبیگی، سعید صادقی و مهدی ترابی تنها بازیکنان زیر ۳۰ ساله پرسپولیس هستند و به نوعی قرمزها ۱۲ بازیکن مسن در ترکیب خود دارند که یک رکورد عجیب و غریب محسوب می‌شود که پرسپولیس را جزو پیرترین تیم‌های لیگ ایران قرار می‌دهد.

جالب اینکه جوان‌ترین بازیکن پرسپولیس در لیست بزرگسالان سینا اسدبیگی خواهد بود و وحید امیری نیز با ۳۵ سال، رکورد باتجربه‌ترین بازیکن را به خود اختصاص می‌دهد.

پرسپولیس برای خرید علی علیپور وارد مذاکره شده و به نظر می‌رسد در حالتی ایده آل، علیپور جایگزین نبیل باهویی خواهد بود تا یک جای خالی هم به خرید یک هافبک اختصاص یابد.

باتوجه به خرید چهار بازیکن خارجی و یک لژیونر، پرسپولیس همچنان امکان جذب علی علیپور را خواهد داشت و از نظر قانونی مشکلی متوجه سرخپوشان نخواهد بود.

  • نویسنده : علی صادقی پری
  • منبع خبر : ورزش سه