قرن ها از قیام خونین عاشورا می‌گذرد و یاد شهدای واقعه کربلا همچنان زنده و در یادها ماندگار است.

قرن ها از قیام خونین عاشورا می‌گذرد و یاد شهدای واقعه کربلا همچنان زنده و در یادها ماندگار است. به یقین می‌بایست واقعه عاشورا را یک فرهنگ بزرگ و به یاد ماندنی دانست که همچون دانشگاهی بزرگ بر غنای معرفتی و شناختی بشریت افزوده است. تکرار و مرور واقعه عاشورا و واکاوی اهداف بزرگ عاشورا روح و نفس تازه‌ای به افراد می‌بخشد، روح زندگی و امید به آینده.
یکی از مهم‌ترین درس‌ها و آموزه‌هایی که امام حسین(ع) به ما می‌دهد، درس عزت و سربلندی است. و از درس‌ها و آموزه‌های دیگر عاشورا که امروز مردم ما، از آن حضرت و یارانش آموخته اند، می توان به درس آزادگی اشاره کرد.
از دستاوردهای این نهضت نیز نمیتوان نام نبرد؛ از حفظ اسلام و پاسداری از قرآن و ادامه رسالت پیامبر بزرگ اسلام تا آگاهی و حق خواهی .

انقلاب شکوهمند اسلامی، که از سوی حضرت امام خمینی(ره) در تاریخ معاصر ایران و جهان اتفاق افتاد و امروز نظام جمهوری اسلامی ایران با رهبری بی نظیر مقام معظم رهبری(دام ظله) هدایت می‌شود، بدون شک یکی از دستاورد‌های مهم نهضت عاشوراست و همدلانه امید واریم این انقلاب تا قیام جهانی و ظهور امام عصر(عج) ادامه یابد.

بدون تردید سرّ ماندگاری نهضت امام حسین(ع) عشق است و هرساله با فرارسیدن ماه محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و اصحاب و یاران فداکارش رضوان الله علیهم، پیروان اهل بیت(ع) و شیعیان جهان در ایران اسلامی و دیگر مناطق جهان به صورت خودجوش در تکایا، حسینیه‌ها و مساجد شهر به استقبال این ماه حزن و اندوه می‌روند و اقدام به برگزاری مراسم عزاداری می‌کنند و به هر طریقی، عشق و علاقه خود را به امام حسین(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نشان دهند. ما اهالی دارالمومنین تهران نیز همراه با همه عاشقان حسینی، برای برگزاری این مراسم همراه با معرفت و درک عظمت آن ، در این مسیر عاشقی قدم برمی داریم .

محمد امین سالاری پور/شهردار منطقه۱۴

  • نویسنده : مرتضی قاسمی