شهردار منطقه14از برگزاری مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در خیابان هفده شهریور با برپایی بیش از7 موکب مردمی و پردیس فرهنگی خبرداد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۱۴، محمد امین سالاری پور گفت: همزمان با اربعین حسینی، با برپایی مراسم پیاده روی، عاشقان و دلدادگان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) که از توفیق حضور در کربلای معلی جامانده‌اند، صبح روز شنبه ۲۶ شهریور مسیر شرقی منطقه واقع در خیابان هفده شهریور تا حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) شهرری را طی خواهند کرد.

سالاری پور با اشاره به برپایی پردیس فرهنگی واجتماعی و موکب های مردمی در مسیر پیاده روی اربعین افزود: این مرکب ها با عناوینی چون باکین الحسین (ع)، محبان الرضا (ع)،
حسنیون (ع)، مشفقین مهر گستر، شهدای مسجد آل محمد (ص) ، حضرت ام البنین (ع) و پردیس بزرگ شهید ابراهیم هادی از صبح تا عصر پذیرایی از زائران را در قالب صبحانه، نهار، عصرانه و میان‌وعده در این مراسم پیش بینی کرده‌اند.
وی درخصوص نوع فعالیت و پذیرایی توضیح داد: به منظور پذیرایی از زائران بیش از۷۰هزار پرس از انواع میوه، شربت و نوشیدنی های داغ و انواع پک های صبحانه وغذاها در قالب نذر توزیع می شود.

سالاری پور با اشاره به اینکه همچنین پردیس های فرهنگی طوری برنامه ریزی شده که بتوانند اثرگذار و جذاب به ویژه برای کودکان و نوجوانان باشند، افزود:
اقدامات فرهنگی متنوعی نیز در مسیر پیاده‌روی در نظرگرفته شده از مشاوره‌های فرهنگی و سلامت محور تا ویزیت رایگان پزشکی، مشاوره مذهبی و اجرای مسابقات نقاشی، کاردستی با موضوع اربعین ، سرود، تئاتر ، اوریگامی و خلاقیت کودکان، سینما اربعین، خودرو نویسی پخت نان، مشاوره خانواده و ..
که در این مسیر ویژه بانوان و کودکان خانواده ها ارائه می شود.
به گفته سالاری پور خدمات دهی در حوزه های خدمات شهری با استقرار غرفه ها و نیروهای خدمت رسان نیز از ۷ صبح تا ساعت ۱۹ و حتی پس از برگزاری مراسم به گونه برنامه ریزی شده است که شرایط مطلوب و محیط پاکیزه برای پیاده روی خانوادگی جاماندگان اربعین حسینی(ع) مهیا شود و مردم بتوانند در ساعت‌های مختلف و بازه زمانی گوناگون در این پیاده روی شرکت کنند .
شهردار منطقه۱۴ ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین به همه مردم بویژه شهروندان شهید پرور، متدین و انقلابی دارالمومنین تهران،
ابراز امیدواری کرد با همکاری همه نهادهای خدمت رسان و دستگاه‌های اجرایی در مناطق همجوار برگزاری مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی(ع) به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

  • نویسنده : مرتضی فعال اصلی
  • منبع خبر : روابط عمومی منطقه 14