شهردار منطقه ۱۴ از تشکیل گروههای دوام و ایمنی دانش آموزی از جمله در محله دوستدار کودک این منطقه خبرداد.

محمد امین سالاری پور با اشاره به اهمیت آشنایی و آگاهی دانش آموزان با مفاهیم مدیریت بحران، گفت: بحث آموزش مبانی مدیریت بحران از طریق مدارس و آشنایی دانش آموزان به عنوان نسل پویا و فعال بریا کمک رسانی به خانواده و شهروندان جامعه در زمان بحران از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.

سالاری پور افزود: در این راستا و با تشکیل گروه های دوام و ایمنی دانش آموزی، تقویت تاب آوری مدارس و کاهش خطر پذیری دانش آموزان در مواقع بحران را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به اجرایی شدن این طرح در محله دوستدار کودک منطقه(محله پرستار)، گفت: با همکاری کارشناسان آموزشهای شهروندی و ستاد مدیریت بحران، دانش آموزان داوطلب و منتخب مدارس آموزشهای لازم را توسط گروههای دوام و ایمنی می آموزند تا علاوه بر ارائه آموزش به سایر دانش آموزان، به عنوان همیار و امدادرسان در مواقع بحران احتمالی در مدارس فعالیت کنند. وی همچنین از برگزاری مانورهای مختلف چون مانور تخلیه امن، اطفاء حریق، سیل، زلزله، پناهگیری امن، امداد و نجات و… به عنوان سایر فعالیت های این طرح با هدف افزایش سطح آگاهی دانش آموزان بویژه در محله پرستار نسبت به مدیریت بحران خبرداد.

  • نویسنده : محبوبه شاملو جانی بیگ