بوستان سمیه دارالمومنین تهران در ایام ولادت کریم اهل بیت علیه السلام با برپایی نماز جماعت و سفره افطارساده، به محفل معنوی برای همدلی و مواسات نوجوانان روزه اولی، چهره های ورزشی و مذهبی تبدیل شده است.


همزمانی بهار قرآن با بهار طبیعت، مساجد و بوستان های این منطقه را به فضای معنوی برای حضور شهروندان و روزه داران تبدیل کرده است.
در این راستا اقامه نماز جماعت در بوستان سمیه با حضور محمد امین سالاری پور شهردار منطقه و با همراهی جمعی از مدیران شهری ، پیشکسوتان  عرصه ورزش ، معتمدان و اهالی و بخصوص بیش از ۱۵۰۰ نفر از نوجوانان روزه اولی دارالمومنین تهران برگزار شد.
سالاری پور با بیان اینکه میزبانی از این نوجوانان با اقامه نماز جماعت و با رویکرد حفظ معنویت ماه مبارک رمضان موجب همدلی بیشتر خانواده ها و شهروندان می شود، گفت: به منظور  نهضت مواسات و همدلی، مساجد دارالمومنین تهران در طول ماه مبارک رمضان و البته این سال‌های پس از انقلاب با اجرای برنامه های مذهبی ، سفره های افطاری و سایز فعالیت های خیرخواهانه و مشارکتی به نفع نیازمندان و ایتام در تقویت وحدت و همبستگی نقش مهمی ایفا کردند.
وی با ارزشمند برشمردن میزبانی از روزه داران روزه اولی و اجرای مراسم افطاری و اقامه نماز علاوه بر مساجد در بوستان ها نیز گفت: مومنان و روزه‌داران منطقه با پهن کردن سفره افطاری در دامان طبیعت و بوستانها ماه میهمانی خدا را ارج می نهند و با ارزش های معنوی و آئین های سنتی و دینی ریسمان همدلی شان را محکم تر می کنند.
وی یاداورشد: انجام فریضه نماز جماعت ظهر و عصر، نماز جماعت مغرب و عشا، افطاری ساده و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و مراسم شب های قدر در بوستان های منتخب منطقه تا پایان ماه مبارک در دستور کار قرار دارد.

  • نویسنده : علی صادقی پری
  • منبع خبر : سیاسی نیوز