جشن گلریزان برای کمک به آزادی زندانیان نیازمند با حضور اهالی خیر دارالمومنین تهران و جمعی از مادران شهید در زورخانه شیر منطقه۱۴ برپا شد.

در آئین ورزش زورخانه‌ای که با حضور دبیرکلی فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، ورزشکاران و پیشکسوتان ورزش زورخانه، کسبه، اهالی خیر دارالمومنین و جمعی از مدیران شهری منطقه ۱۴ برگزار شد، ورزشکاران ورزش باستانی با اقتدا به مولای متقیان امیرالمومنین علی (ع) وارد گود زورخانه شدند و پس از اجرای حرکات باستانی و ادای احترام به پرچم متبرک اهدایی رضوی، هدایای مدیریت شهری منطقه۱۴ وحاضرین برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد جمع آوری شد.

مسعود ملکی دبیرکلی فدراسیون ورزش های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی با اشاره به اینکه گلریزان از سنت‌های قدیمی و ریشه دار ایرانی است و گلریزان با اسم پهلوانان گره خورده، گفت:گود زورخانه محل برگزاری این آئین نیک و خداپسندانه است.

وی ضمن قدردانی و با ارزشمند برشمردن این مراسم در زورخانه شیر یکی از قدیمی ترین زورخانه های تهران واقع در منطقه۱۴، یاداور شد: زورخانه علاوه بر فضای ورزشی باید محل احترام و جوانمردی و کمک به ضعفا و تنگدستان باشد و همین اصول است که مایه ماندگاری قهرمانان ورزشی در یاد و خاطره ها است.

محمد امین سالاری پور شهردار منطقه در حاشیه این مراسم با تقدیر از زنده نگاه داشتن این آئین سنتی و خداپسندانه ایرانی که موجبات آزادی تعدادی از زندانیان جرائم غیرعمد فراهم می شود، اظهارداشت: ورزش بانی و باعث آرامش در دنیای امروز ماست، همین ورزش است که باعث آمیخته شدن فرهنگ‌ها می شود و احترام، صلح، صفا، دوستی و جوانمردی را ترویج می دهد.

  • نویسنده : علی صادقی پری