جوانان و نخبگان منطقه ۱۴ طی برگزاری طرح چهارشنبه های فرهنگی ایده ها و نقطه نظرات خود را با مدیران شهری منطقه و اعضای شورای اسلامی تهران ارائه کردند.

علیرضا نادعلی نائب رئیس کمسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با همراهی شهردار منطقه ۱۴ و در دیدار با جوانان و نخبگان پس از بررسی طرح ها و فرصت های این منطقه از منظر فرهنگی، مشارکت و ایده پردازی جوانان و نخبگان را در راستای توسعه و آبادانی محلات همچنین ارتقای خدمت رسانی کیفی تر به شهروندان مثمر ثمر برشمردند.
نادعلی در این دیدار با اشاره به اهمیت تسری فرهنگ در مموضوعات فرهنگی گفت: گفت: با استمرار چهارشنبه های فرهنگی دنبال و نشست با نخبگان به دنبال تسری فرهنگ در همه موضوعات از جمله اچرای پروژه ها و خدمات با رویکرد فرهنگی و قصد ما شناخت موضوعات فرهنگی و اجتماعی ست توسط خود جوانان و نخبگان محلی تا بتوانیم قوانین درست را در صحن شورا به قانون تبدیل نماییم.
وی با تاکید بر اینکه برای ما صدور فکرها و ایده ها بسیار حایز اهمیت است و چه بسا موضوعات ممکن است بصورت فراگیر و ملی اجرا گردد، اظهار داشت: مجموعه های فرهنگی می بایست هم افزایی و مراودات ایده و افکار داشته باشند تا بتوانند بصورت یکپارچه تاثیرگذاری داشته باشند.

بهرمندی از ظرفیت نخبگان و مشارکت مردم برای توسعه و مدیریت شهر

محمد امین سالاری پور در ادامه با اشاره به اهمیت اداره شهر با مشارکت مردم گفت: ازآنجاییکه مردم بیشتر به آسیب ها و مشکلات شهری و محل سکونت خود آشناتر هستند و راهکارها را بهتر شناسایی می‌کنند، حضور و مشارکت خود آنها در کنار مدیریت شهری برای اداره امور مربوط به شهر تاثیر مثبت و موثری خواهد داشت.
سالاری پور بر لزوم تلاش برای ایجاد زیرساخت و بستر مناسب برای توسعه و پیشرفت آینده کشور، افزود: استفاده از ظرفیت ها و بهره مندی از نخبگان برای رسیدن به این مهم و شهری رضایت محور که داراای الگوی اسلامی باشد، نتیجه بخش است.
وی با بیان اینکه مدیریت شهری در نظر دارد با بهره­ گیری از مجریان توانمند پژوهشی، طرح مطالعاتی و نظر و حضور نخبگان، زمینه های مشارکت خود شهروندان را در امور شهری مرتبط به توسعه محله ها فراهم کند، اظهارداشت:با تمام اشتیاق از مشارکت شهروندان خلاق، همیار و فعال برای موضوعات اجرایی شهر استقبال می کنیم و در صدد اجرایی مطالبات و پیشنهادات مردم که ولی نعمت های ما هستند حرکت خواهیم کرد.

  • نویسنده : شکوه زین الدینی