رئیس فدراسیون ژیمناستیک گفت: کسب نخستین مدال تاریخ ژیمناستیک ایران در ادوار بازی‌های آسیایی می‌تواند آغاز راه تاریخ‌سازی این رشته در آوردگاه های جهانی و المپیک باشد.

به گزارش سیاسی نیوز، سه طلا، ٩ نقره و ١٠ برنز حاصل تلاش ورزشکاران ایرانى در پنج روز نخست بازى‌هاى آسیایى هانگژو بود که سه طلاى آن سهم والیبال و ووشو بوده است.

اما روز ششم این بازى‌ها براى کاروان ایران نسبتاً خلوت بود؛ روزى که تصور می‌شد بدون مدال براى ورزشکاران کشورمان دنبال خواهد شد؛ اما مهدی الفتی، تنها ژیمناست ایران، در فینال پرش خرک بازی‌های آسیایی با حریفان خود رقابت کرد و با مجموع امتیاز ۱۴/۷۸۳ در جایگاه دوم ایستاد و به مدال نقره دست یافت

پیش از این تیم ژیمناستیک ایران در مرحله تیمی دهم و مهدی الفتی با امتیاز ۱۴/۵۶۶ در پرش خرک در رده دوم ایستاده و فینالیست شده بود. در بخش قهرمان قهرمانان نیز محمدرضا خسرونژاد هفتم و محمدرضا حمیدی دهم شده بودند.

مهدی الفتی بعد از کسب مدال نقره بازی های آسیایی گفت: بعد از چند سال که نمایندگان ایران نتوانستند مدال بگیرند من توانستم این کار را انجام دهم و از این حیث خیلی خوشحالم.

وی که داد کسب مدال نقره خوشحالی خود را با در دست داشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران نشان داد، در مورد این حرمت خود گفت: همیشه زنگ تفریح دیگر کشورها بودیم اما توانستم با پرچم کشورم ثابت کنم که می توانیم روی سکوی آسیایی و جهانی باشیم.

نماینده ژاپن با امتیاز ۱۵/۰۱۶ در رتبه نخست ایستاد و نماینده مالزی با امتیاز ۱۴/۴۶۶ سوم شد.

مهدی الفتی در پانزدهمین دوره رقابت‌های ژیمناستیک قهرمانی جوانان آسیا نیز توانست سهمیه المپیک جوانان آرژانتین را کسب کند

عابد حقدادی رییس فدراسیون ژیمناستیک درخصوص عملکرد ملی‌پوشان کشورمان در بازی‌های آسیایی هانگژو و فینالیست شدن مهدی الفتی اظهار داشت: در این دور از بازی‌های آسیایی عملکرد بسیار خوبی را از ژیمناست‌کاران ایران شاهد بودیم. خوشحالیم که مهدی الفتی به فینال پرش خرک رسید و مهدی کهنی نیز می‌توانست فینالیست شود که متاسفانه اینطور نشد.

لازم به ذکر است «صابر کاظمی» والیبالیست گلستانی نیز موفق شد همراه تیم ملی والیبال در رقابت‌های قهرمانی آسیا در هانگژو به مقام قهرمانی برسد.

  • نویسنده : علی صادقی پری