«کوین مک‌کارتی» با ۲۱۶ رأی موافق و ۲۱۰ رأی مخالف توسط قانون‌گذاران آمریکایی از ریاست مجلس نمایندگان برکنار شد

به گزارش سیاسی نیوز؛ «کوین مک‌کارتی» با ۲۱۶ رأی موافق و ۲۱۰ رأی مخالف توسط قانون‌گذاران آمریکایی از ریاست مجلس نمایندگان برکنار شد تا لقب کوتاه‌ترین زمان حضور در این سمت از سال ۱۸۷۶، یعنی تنها ۲۶۹ روز، به او تعلق بگیرد. این اولین‌بار در تاریخ آمریکاست که رئیس مجلس سنا امریکا نمایندگان برکنار می‌شود. چرا این‌طور شد؟

«مت گاتز» عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان که حزب آن اکثریت مجلس را در دست دارد، طرح «درخواست تخلیه» را به رأی گذاشت و مک‌کارتی را که هم‌حزبی خودش است برکنار کرد. او این کار را پس از آن‌ انجام داد که مک‌کارتی با تکیه بر حزب رقیبِ خود و هم‌سوی بایدن یعنی دموکرات‌ها طرح بودجۀ موقت را برای جلوگیری از تعطیلی دولت تصویب کرد. درخواست تخلیه چیست؟

درخواست تخلیه ابزاری نادر و قوی برای برکناری رئیس مجلس نمایندگان است که تنها ۲ بار در قرن گذشته علیه رؤسای جمهوری‌خواه این مجلس به رای گذاشته شده، اما آن‌ها در سال‌های اخیر از این طرح به‌عنوان سلاحی علیه رهبران خود استفاده کرده‌اند.

امریکا با توجه به وجود رییس جمهور بایدن در سالهای اخیر دچار چالش های بسیاری در حوزه های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی خود گردیده است. و از نظر کارشناسان امریکایی مواجهه با مشکلات پیش رو با وجود بایدن امکان پذیر نمی باشد.

از همین رو دچار دگرونی های سیاسی در سطح ایالات متحده امریکا هستیم.

  • نویسنده : عبدی