فعال سیاسی گفت: رقابت در تهران بین شورای ائتلاف، پایداری و اعتدالیون سه ضلعی می‌شود که این اتفاق، ریاست را برای آقای قالیباف سخت می کند.

به گزارش سیاسی نیوز؛ نشانه ها و قرائن و شواهد حکایت از آن دارد که دایره تأیید صلاحیت شدگان وسیع خواهد بود و در چنین حالتی شکل گیری یک فهرست از منتقدان دولت و مجلس دور از ذهن نیست، بر این اساس تلاش ها در میان اصولگرا برای رسیدن به لیست واحد بیشتر شده است.

سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگویی درباره آرایش انتخاباتی درون اردوگاه اصولگرایی گفت: با توجه به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب و توصیه های ایشان به اعضای شورای نگهبان درباره اهمیت شکل گیری انتخابات پرشور و حداکثری، سلایق مختلف سیاسی اعم از اصلاح طلبان، اعتدوالیون و طیف های مختلف اصولگرایی در رقابت اسفندماه حضور پیدا خواهند کرد.

وی افزود: اصولگرایان در جهت وحدت حرکت می کنند و روی ارائه لیست واحد متمرکز می شوند چون در رقابت با اصلاح طلبان و اعتدالیون، ضرورت وحدت بیشتر خواهد شد. در چنین فضایی پیش بینی آن است که به تدریج فهرست های انتخاباتی درون جریان اصولگرا تقلیل یابد و همه آنها در یک فهرست تجمیع شوند.

این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: هرچند در حال حاضر حداقل ۲ لیست شورای ائتلاف و پایداری در جریان اصولگرایی دیده می شود اما این آرایش نهایی نخواهد بود. البته شورای وحدت بر ارائه لیست مستقل تأکید داشت اما در مواضع اخیر این شورا به این مسئله تأکید شده که اگر لازم باشد آمادگی برای مشارکت در تدوین لیست مشترک و واحد اصولگرایی دارد.

وی ادامه داد: اگر اصولگرایان در تهران لیست واحد بدهند آقای قالیباف چاره ای ندارد که با سایر گروه ها در بستن فهرست نهایی سهیم شود تا آنها نیز نامزدهای مطلوب خود را در فهرست واحد داشته باشند که در این صورت نیروهای کمتری از جریان آقای قالیباف در فهرست نهایی قرار خواهند گرفت؛ کما اینکه دوره گذشته نیز همین اتفاق افتاد آقای قالیباف مجبور شد چند نفر از نیروهایش را از لیست حذف کند و به جای آنها نامزدهای جبهه پایداری اضافه شدند.

نقوی حسینی گفت: اگر اصولگرایان در تهران لیست واحد بدهند همه نامزدها از یک سلیقه سیاسی نخواهند بود بلکه هر کدام آنها باید یک تعدادی را در آن فهرست قرار دهند اما ائتلافی شکل نگیرد، رقابت در تهران بین شورای ائتلاف، پایداری و اعتدالیون سه ضلعی می شود که این اتفاق، ریاست را برای آقای قالیباف سخت می کند. دوره دهم نیز وقتی ترکیب مجلس سه ضلعی شد هر ضلعی برای خودش مدعی داشت و ریاست برای آقای دکتر لاریجانی سخت بود چون او هر سال برای کسب کرسی ریاست با چالش های جدی مواجه می شد.

  • نویسنده : عبدل
  • منبع خبر : نامه نیوز