جهانگیری گفت: افزایش تولید برق تقریباً غیرممکن است چرا که تمام نیروگاه‌ها با تمام ظرفیت در حال تولید برق هستند. همچنین وضعیت سد‌ها مهم است. به ویژه که پیش‌بینی می‌شود که در پاییز امسال وضعیت بارندگی خوب نباشد. باید با دقت به آب شرب مردم توجه کرد که با مشکل روبرو نشود.

معاون اول رییس جمهوری با تاکید بر غیرممکن بودن افزایش تولید برق، گفت: بین تولید و مصرف فاصله وجود دارد مهمترین کاری که وزارت نیرو باید انجام دهد مدیریت این فاصله است.

به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری روز چهاشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره ماموریت رییس جمهوری به او برای بررسی قطعی مکرر برق و نتیجه جلسه با مسوولان وزارت نیرو، گفت: نتیجه این جلسات به آثار آن بستگی دارد. اگر دیدید وضع بهتر شده، بدانید تصمیماتی که گرفته شده باعث این نتیجه شده است.

معاون اول رییس جمهوری افزود: وزیر نیرو در این باره توضیح خواهد داد و با خبرنگاران صحبت می‌کند. باید به مردم توضیح داد چرا که برق از آن موضوعاتی است که به زندگی همه مردم ارتباط دارد و مردم هم در این زمینه حساسیت دارند. باید به شکل کامل توضیح داده شود که مسائل چیست.

جهانگیری ادامه داد: افزایش تولید برق تقریباً غیرممکن است چرا که تمام نیروگاه‌ها با تمام ظرفیت در حال تولید برق هستند. همچنین وضعیت سد‌ها مهم است. به ویژه که پیش‌بینی می‌شود که در پاییز امسال وضعیت بارندگی خوب نباشد. باید با دقت به آب شرب مردم توجه کرد که با مشکل روبرو نشود. آن‌ها از مسائلی است که دولت‌ها باید در آن دقت داشته باشند. حجم تولید و سقف آن مشخص است مصرف در حال افزایش است و باید تلاش کرد تا جایی که مقدور است مصرف کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به فاصله تولید و مصرف برق، گفت: مدیریت این فاصله مهمترین کاری است که وزارت نیرو باید انجام دهد تا کمبودی که وجود دارد بتواند با اعمال مدیریت در جا‌های مختلف آثار اقتصادی، سیاسی و اجتماعی آن را به حداقل برسد الان مهمترین کار وزارت نیرو در مقطع فعلی، مدیریت کردن این مساله است.

جهانگیری درباره این که وزیران پاسخگو نیستند و کسی در این زمینه معذرت خواهی نکرده است، گفت: در زمینه قطعی برق رییس جمهوری از مردم معذرت خواهی کرد. در زمینه برق و بهداشت حتما وزیران مربوطه توضیح می‌دهند. نگرانی‌ها در جلسات دولت گفته شده است. حتما در این روز‌های آخر تاکید خواهیم کرد که وزرا بیایند و با خبرنگاران صحبت کنند و پاسخگو باشند.

  • نویسنده : عبدل
  • منبع خبر : فرارو