شهردار منطقه ۱۴ از اجرای طرح ترافیکی با عنوان «موتور سوار ایمن» به منظور ارتقای آگاهی و ایمنی موتور سیکلت سواران خبرداد.

به گزارش سیاسی نیوز؛ امیر یزدی با اشاره به اجرای این طرح که برای نخستین بار و با توجه به آمار بالای استفاده از موتور سیکلت در منطقه به عنوان وسیله نقلیه برای سفرهای درون شهری به اجرا درآمده است، گفت: در این طرح که توسط حوزه حمل نقل و ترافیک و با همکاری پلیس راهور و روابط عمومی منطقه ۱۴ در حال اجراست، برخورد تشویقی و اگاهی بخش جایگزین برخورد تادیبی و اعمال قانونی شده است.

وی ادامه داد: تلاش شده با یک طرح جذاب خلاقانه و متوقف کردن موتورسیکلت سواران فاقد کلاه ایمنی، در قالب گرفتن جشن تولد بانام «جشن تولد ایمنی موتورسیکلت سواران» و اهدای کلاه ایمنی، نکات آموزشی عواقب استفاده نکردن کلاه ایمنی و مخاطرات ناشی از حوادث ترافیکی که منجر به جرح موتورسیکلت سواران می شود، برای آگاهی و تشویق این گروه از شهروندان ارائه شود.

شهردار منطقه ۱۴ با اشاره به استقبال شهروندان و تقدیر مدیرکل حمل و نقل عمومی از اجرای این طرح ترویجی خلاقانه ترافیکی، از برنامه ریزی و اجرای طرح ها ی آموزش فرهنگ ترافیک با استفاده از روش های نوین و اثر بخش با محوریت مدارس و به منظور افزایش ایمنی، امنیت شهروندان و انضباط شهری در معابر و بزرگراه های منطقه خبرداد.

موتورسواران به دلیل ویژگی‌های وسیله نقلیه‌ای که از آن استفاده می‌کنند، بیشتر از رانندگان خودروهای سواری در معرض آسیب قرار دارند. کلاه ایمنی برای موتورسواران مثل کمربند ایمنی برای رانندگان ضروری است و برای اینکه مؤثر باشد لازم است برخی استاندارهای ایمنی را داشته باشد. علاوه‌برآن استفاده از کلاه ایمنی برای محافظت از سر و گردن در برابر صدمات آنان؛ با توجه قوانین راهنمایی‌ورانندگی در کشور ما اجباری است و در صورت عدم رعایت این قانون، فرد خاطی مشمول جریمه می‌شود. باتوجه‌ به این موارد ضرورت انتخاب یک کلاه ایمنی مناسب بیشتر به چشم می‌آید.

انتهای پیام/

  • نویسنده : علی صادقی پری