محمد خراسانی‌زاده، مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران که روز گذشته برای بازدید از کارگاه تجسمی «کوتاه‌تر از کودکی» در حوزه هنری حضور یافته بود، از برگزاری نمایشگاه آثار ضدامپریالیستی هنرمندان کاریکاتوریست آمریکای لاتین در موزه هنرهای معاصر تهران خبر داد.

به گزارش سیاسی نیوز، کارگاه هنرهای تجسمی «کوتاه‌تر از کودکی» به منظور خلق آثار هنری توسط هنرمندان برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین، روز گذشته در حوزه هنری انقلاب اسلامی به کار خود پایان داد.

این کارگاه که با حضور هنرمندان رشته‌های نقاشی، طراحی، خوشنویسی، مجسمه‌سازی، نگارگری، کارتون و کاریکاتور ازجمله چهره‌هایی چون نادر قشقایی، مرتضی گودرزی دیباج، حسین عصمتی، سید عبدالله حاجی سید حسن، امیرحسین آقامیری، محمدحسین نیرومند، سیدحمید شریفی‌آل هاشم، حسین غلامی، مسعود صادقی، منصور فارسی، عبدالحمید قدیریان، محمد سعید نقاشیان، محسن نجفی، صابر شیخ‌رضایی، صدیقه سلمان، حسین یوزباشی، مهدی فرخی، کامیار صادقی، علی محمد شیخی، کیومرث قورچیان و… برپا شده بود، روز گذشته میزبان محمد خراسانی‌زاده، مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران بود.

مدیرکل هنرهای تجسمی در بازدید از کارگاه «کوتاه‌تر از کودکی» درباره برپایی این کارگاه هنری گفت: مسئله فلسطین به رخدادی انسانی بدل شده است و بحمدالله، مردم و جوامع مختلف نسبت به آن آگاهی پیدا کرده‌اند. به همین دلیل فلسطین اکنون فراتر از پدیده‌ای صنفی و قومی مطرح است و واکنش‌ها نشان می‌دهد که بیداری و هوشیاری عمومی نسبت به غده سرطانی رژیم صهیونیستی در مقیاسی وسیع صورت پذیرفته است.

او بیان کرد: مردم مظلوم غزه مقاوم ایستاده‌اند و از طرف دیگر، هر کسی متناسب با توان خود، پای کار آمده است. در این میان، هنرمندان هم بی‌تفاوت نبودند؛ چراکه با عملکرد بهنگام خود اثبات کردند که منفعل نیستند و همراه با زمانه خود نفس می‌کشند و کار می‌کنند. هنرمندان این اتفاق را یک پدیده موزه‌ای نمی‌دانند و به سرعت واکنش نشان می‌دهند. آنها با خلق آثار هنری متناسب، حس و حال خود را نسبت به مسئله فلسطین نمایان می‌سازند.

خراسانی‌زاده همچنین به گردهمایی بزرگ هنرمندان برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین که روز شنبه ۲۹ مهر در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد، اشاره کرد و افزود: در این گردهمایی بزرگ، چهره‌های مختلفی از هنرمندان رشته‌های گوناگون حضور یافتند و به همگان اثبات شد که در موضوع فلسطین، ملاحظات سیاسی و جناحی راهی ندارد.

سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران ضمن تشکر از هنرمندان حاضر در کارگاه هنرهای تجسمی «کوتاه‌تر از کودکی» عنوان کرد: بسیار خوشحالیم که یکپارچگی، همدلی و هم‌اندیشی حول مسئله فسلطین مظلوم نزد هنرمندان‌مان در حال شکل‌گیری است و ما نیز در این مسیر پا به پای آنها و در کنارشان هستیم. همچنین در زمینه ارائه و نمایش آثاری که در این کارگاه خلق می‌شود نیز آمادگی همکاری داریم.

مدیرکل هنرهای تجسمی در پاسخ به این پرسش که آیا رویداد هنری مشابهی در این زمینه از سوی اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود یا خیر، گفت: هفته آینده یک رویداد مشترک با حوزه هنری انقلاب اسلامی در موزه هنرهای معاصر تهران خواهیم داشت که شامل نمایشگاهی از آثار کاریکاتوریست‌های آمریکای لاتین و ایرانی است. در این نمایشگاه هنری قرار است آثار ضدامپریالیستی، ضد صهیونیستی و مبتنی بر حقوق بشر و صلح جهانی که از سوی هنرمندان آمریکای لاتین و ایرانی خلق شده است، به نمایش درآید.

  • نویسنده : مهدی طاهری