عده‌ای از اصلاح‌طلبان ستادی از مدت‌ها قبل پروژه تحریم را کلید زده‌اند و می‌خواهند بوسیله آن کسانی از مردم را بفریبند تا در انتخابات مشارکت نکنند.

به گزارش سیاسی نیوز؛ محمد هاشمی، برادر مرحوم هاشمی رفسنجانی و از چهره‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان پیرامون برخی اظهارات مبنی بر تحریم انتخابات یا کنار کشیدن از آن گفته است: تحریم یا کناره‌گیری یا هر اسمی که روی آن گذاشته شود، رویکردی در جهت خلاف مبانی نظام جمهوری اسلامی و به زیان کشور است.

محمد هاشمی با اشاره به این جمله امام خمینی (ره) که «میزان رأی ملت است» تصریح کرد: با توجه به تاکیدات ویژه بنیانگذار جمهوری اسلامی، هر نوع تحریم یا کاهش مشارکت، یا پیشگیری از حضور جناح‌ها در این میدان رقابت، به ضرر ایران خواهد بود. مبنای جمهوری اسلامی وجود انتخابات آزاد است تا مردم بتوانند از طریق نمایندگان در مجلس و دولت خواسته خود را مطرح کرده و از این طریق مشکلات را برطرف کنند.

وی با اشاره به مبانی دینی ضرورت حضور مردم در صحنه‌های سیاسی هم گفت: از منظر دین و اهل‌بیت(س) هم موضوع حضور و نظارت مردم در امور مملکت مورد توجه ویژه است و عبارت « کلکمْ راعٍ وَ کلکمْ مَسْؤُولٌ عَنْ رَعِیتِهِ» نشانه مشخص این توجه تفسیر می‌شود. در این حدیث «کلکمْ» خطاب به مردم است که باید ناظر و مسئول باشند.[۱]

*سخنان معقول و نجیبانه آقای هاشمی در ردّ پروژه تحریم انتخابات در حالی است که عده‌ای از اصلاح‌طلبان ستادی از مدت‌ها قبل پروژه تحریم را کلید زده‌اند و می‌خواهند بوسیله آن کسانی از مردم را بفریبند تا در انتخابات مشارکت نکنند.

مواضع آقای هاشمی از این حیث که او یک چهره اصلاح‌طلب محسوب می‌شود و بر خلاف برخی هم‌سلکان تحریمی خود موضع گرفته، مغتنم است و باید مورد تحسین قرار گیرد. ضمن اینکه این سخنان به درستی هرچه تمامتر یک محک بزرگ را برای کسانی مطرح می‌کند که با مدعای ایران و ایرانی بودن اما بر تحریم انتخابات تأکید دارند!

پیش از این، حسن روحانی، رئیس‌جمهور سابق نیز در مواضعی اصولی بر مشارکت در انتخابات تأکید کرده بود.[۲]

حمایت از رویکرد صحیح رجال سیاسی اصیل علیرغم انتقاداتی که به کارنامه اجرایی یا مواضع آنها وجود دارد؛ یک رکن ساده در سیاست‌ورزی اصولی و شیعی است.

  • نویسنده : عبدی
  • منبع خبر : ایرنا