بازی های آسیایی هانگژو؛ امین میرزازاده قهرمان آسیا شد

به گزارش سیاسی نیوز،بازی های آسیایی هانگژو؛ امین میرزازاده قهرمان آسیا شد

امین میرزازاده (زادهٔ ۱۸ دی ۱۳۷۶ در گتوند) کشتی‌گیر ایرانی و عضو تیم ملی کشتی فرنگی ایران و دارنده یک مدال طلا و یک نقره مسابقات جهانی بزرگسالان می باشد. او پر افتخارترین سنگین وزن تاریخ کشتی فرنگی ایران است.

فعالیت حرفه‌ای ورزشی

زیر ۲۳ سال جهان ۲۰۱۷

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امین میرزازاده در دور اول مقابل سینگ مهارس از هند با نتیجه ۱۰ بر یک به برتری رسید. وی در دور دوم مقابل منصور شادوکایف از قزاقستان با نتیجه ۴ بر صفر به پیروزی رسید وی در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی عبدالطیف احمد محمد از مصر را با نتیجه ۷ بر ۳ مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. میرزازاده در این مرحله مقابل زویادی پاتاریدزه قهرمان جوانان جهان از گرجستان با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب شد و به دیدار رده‌بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۳ بر یک از مانتاس کنیستاتاس از لیتوانی شکست خورد و پنجم شد.

قهرمانی آسیا ۲۰۲۰

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امین میرزازاده در دور اول در یک دیدار نزدیک با نتیجه ۳ بر ۳ مقابل منصور شادوکایف از قزاقستان به برتری رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۶ بر یک آرتا سونودا از ژاپن را مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. میرزازاده در دیدار فینال با نتیجه ۹ بر صفر کیم مین-سئوک دارنده مدال برنز جهان از کره جنوبی را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

قهرمانی جهان ۲۰۲۲

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امین میرزازاده در دور اول با نتیجه ۶ بر ۱ نیکولا میلاتوویچ از نروژ را مغلوب کرد وی در دور دوم در یک دیدار نفسگیر با نتیجه ۲ بر ۱ از سد میخائیل لاپتی اف از روسیه گذشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. میرزازاده در این مرحله آنتون ساونکو از قزاقستان را با نتیجه ۳ بر ۱ از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۵ بر ۱ فاتیح بوزکورت از ترکیه را شکست داد و راهی دیدار فینال شد. وی در فینال مقابل رضا کایالپ قهرمان پنج دوره جهان و نایب قهرمان المپیک ۲۰۱۶ریو از ترکیه با نتیجه ۱ بر ۱ بازنده شد و به مدال نقره دست یافت.

  • نویسنده : علی صادقی پری