نخستین رویداد رقابتی گنجینه‌های شهربا هدف افزایش نشاط در سالمندان با حضور در جامعه و کاهش انزوای اجتماعی این عزیزان برگزار شده است.

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه با بیان اینکه اعضای کانون سالمندان محلات منطقه در رده سنی بالای ۶۰ سال می‌توانند در این رویداد بزرگ فرهنگی و هنری شرکت کنند، گفت: در این راستا سراهای محلات ۲۱ گانه منطقه آماده ارائه مشاوره رایگان به سالمندان و جمع آوری آثار هنری شان هستند.

به گفته حسین شیخ سفلی؛ علاقه‌مندان در این جشنواره فرهنگی و هنری، در هفت محور حفظ و قرائت قرآن، عکاسی، موسیقی، صنایع دستی، طنز(انفرادی و گروهی)، شعر، خاطره گویی و نقاشی و کاریکاتور به رقابت می پردازند.

وی با اشار ه به اینکه در اجرای مرحله نخست این جشنواره پس از برگزاری جلسه توجیهی با حضور مدیر جشنواره و دبیران سالمندان محلات منطقه ۱۴، با تبلیغات محیطی و اطلاع رسانی در شبکه های اجتماعی نسبت به جمع آوری بیش از ۱۰۰ اثر از سالمندان در محلات طبق محورهای هنری معرفی شده اقدام و آثار به دبیر خانه مرکزی ارسال شد، یادآور شد: در اختتامیه جشنواره، آثار ارسالی داوری و برترینها منتخب می شود، از این رو سالمندان دارالمومنین تهران می‌توانند برای شرکت در این برنامه و دریافت مشاوره تا ۳۱ خرداد جاری به سراهای محلات و اداره سلامت منطقه مراجعه کنند.

  • نویسنده : علی صادقی پری