شورای مدیران فرهنگی مناطق22گانه شهر تهران در شهرداری منطقه14 برگزارشد و در این نشست بر لزوم تبیین برنامه ها مبتنی بر سبک زندگی اسلامی و ایرانی تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۱۴، نشست هم اندیشی مدیران فرهنگی شهرتهران با حضور محمد حسن جعفر زاده مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران ،هیئت همراه ، شهردار منطقه۱۴ و مدیران فرهنگی مناطق ، به منظور برنامه ریزی برای اجرای برنامه های متنوع و موثر فرهنگی متناسب با نیاز شهروندان و در سالن اجتماعات شهرداری منطقه۱۴ برگزارشد.
اجرای برنامه های فرهنگی آموزش محور به منظور ارتقای سطح فرهنگی خانواده ها و تلاش برای برنامه ریزی فعالیت های فرهنگی متناسب با سلیقه و نیاز مردم و با رویکرد سبک زندگی ایرانی و اسلامی از موضوعات مورد مطرح در این هم اندیشی بود.
جعفر زاده مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران ضمن تقدیر از توجه مدیریت شهری منطقه۱۴ و اجرای فعالیت هایی با سابقه پررنگ فرهنگی در این منطقه، بر لزوم اجرای برنامه ها با محوریت محلات و استفاده از ظرفیت های فرهنگی چون سراهای محله همچنین طراحی و برنامه ریزی برنامه های این حوزه بر مبنای سبک زندگی اسلامی و ایرانی تاکید کرد.
وی با اشاره به مخاطرات تهاجم فرهنگی که با استفاده از شیوه‌ها ، ابزار و امکانات متنوع نسل جوان را هدف قرارداده است، بر ضرورت تببین موضوعات و مولفه های فرهنگی در چهارچوب هویت ایرانی و اسلامی با بیان اینکه تعالی سبک زندگی و هویت ایرانی و اسلامی تاکید کرد.
وی از تلاش این حوزه در همه مناطق برای اجرای برنامه ها در مناسبت ها و در همه طول سال برای تعالی سبک زندگی و هویت ایرانی و اسلامی با استفاده از ظرفیت های محلی و مردمی خبرداد.
محمد امین سالاری پور شهردار منطقه۱۴ نیز ضمن اشاره به برنامه ریزی حوزه فرهنگی منطقه برای اجرای برنامه های متنوع در هفته وحدت ، از دغدغه های فرهنگی مدیریت شهری برای اجرای برنامه های موثر و مورد نیاز و سلیقه بویژه نوجوانان و جوانان در راستای مانوس شدن این قشر با سبک زندگی ایرانی و اسلامی خبرداد.
سالاری پور با اشاره به ظرفیت های فرهنگی و مذهبی شاخص و منحصر به فرد در دارالمومنین تهران از جمله وجود بیش از۸۰ مسجد، بیش از ۲هزار هیئت مذهبی ، بیش از۲۷۰۰شهید و بیش از ۷۰ هزار دانش آموزف اظهار داشت: لازم است از این ظرفیت ها بیش از پیش استفاده شود و با سیاست گزاری اصولی و نگاه ویژه و خاص تر برنامه هایی آموزش محور با هدف ارتقای سطح فرهنگی خانواده ها و بویژه نسل آینده اجرایی شود.
شهردار منطقه ۱۴ با بیان اینکه مردم دارالمومنین همیشه و در همه عرصه های فرهنگی پای کار هستند، از تلاش برای تولید ظرفیت های شاخص مذهبی، هنری وفرهنگی و استفاده از ظرفیت های محلی برای نتیجه بخش بودن سیاست ها و برنامه های پیش رو و تامین فرهنگ با محوریت سبک زندگی در دارالمومنین تهران خبرداد.

  • نویسنده : محبوبه شاملو جانی بیگ
  • منبع خبر : روابط عمومی منطقه 14