اصولگریان هنوز به لیست نهایی برای ورود به کارزار انتخابات نرسیده‌اند و گفته می‌شود که عمده اختلافات درباره سرلیستی است.

به گزارش سیاسیی نیوز؛ در هفته‌های منتهی به انتخابات به نظر می‌رسد که وضعیت اصولگرایان بهتر از جریان رقیب آنهاست. حداقل اینکه کسی ساز مشارکت نکردن و نامزد نداشتن را نمی‌زند. این اما به معنی بی‌درسر بودن این جریان در پروسه وحدت هم نیست. 

همچون همه انتخابات‌های پیشین اصولگرایان در روند وحدت اختلاف نظرهایی دارند و برخی گروه‌های سیاسی اصولگرا در این زمینه مشکل‌ساز هستند. گذشته از آنهایی که همچون «شریان» خواهان رقابت درون جریانی هستند، برخی گروه‌ها نیز با اصرار بر گزینه خود برای سرلیستی در روند ایجاد وحدت مشکل ساز می‌شوند.

البته درباره اینکه کدام یک از سازوکارهای ایجاد وحدت در پروسه این انتخابات مرجع نهایی باشد و لیست مورد نظر را ارائه کند نیز هنوز قطعیتی وجود ندارد. از اظهارنظرهای چهره‌های اصولگرا در این باره نیز همین عدم قطعیت استنباط می‌شود، شاهد آنکه ابراهیمی ، عضو جامعه روحانیت مبارز می‌گوید: تلاش می‌شود که اصولگرایان به وحدت برسد اما نمی‌شود پیش‌بینی کرد که این اتفاق می‌افتد یا خیر. اما تلاش در این جهت است که همه جناح‌های اصول‌گرا به وحدت برسند.

نمونه دیگه این موضع‌گیری‌ها  سخنان اخیر امیرابراهیم رسولی، سخنگوی شورای ائتلاف است که رسماً موضع این جریان را اعلام کرد و از لیست شورای ائتلاف با سرلیستی قالیباف خبر داد. این درحالیست که خبرها حکایت از تلاش پایداری ها و شورای وحدت برای سرلیستی آقاتهرانی و باهنر دارد. البته چندی قبل اخبار هم از زبان حمیدرضا ترقی مبنی بر ائتلاف پایداری با شورای وحدت منتشر شده بود، یعنی به نظر می‌رسد که در این سازوکار انتخاباتی توافق درباره سرلیست راحت‌تر صورت بگیرد. درباره همراه شدن شورای ائتلاف با آنها اما هنوز نمی‌توان اطمینان داشت حتی خبرآنلاین در این باره نوشته: «تأکید شورای ائتلاف بر سر لیست بودن قالیباف احتمال ارائه چند لیست از طرف اصولگرایان را تقویت کرده است.»

  • نویسنده : عبدی
  • منبع خبر : نامه نیوز