همایش «مادران زهرایی» دارالمومنین تهران در آستانه ولادت فاطمه زهرا(س) و روز مادر با هدف گرامیداشت یاد و نام شهدا و ارج نهادن به مقام والای مادران شهید میهن اسلامی به میزبانی منطقه14 برگزارشد.

روزی برای مادران شهدا – به گزارش خبرنگار فرهنگی سیاسی نیوز، انسیه خزئلی معاون رئیس جمهوردر امور بانوان در مراسم تکریم و ادای احترام به بیش از ۴۰۰مادر شهید دارالمومنین تهران با یادی از سردار بزرگ ایران و مسلمانان سردار سلیمانی و اینکه شهید سلیمانی برای همیشه تاریخ زنده است گفت: این سردار بزرگ و همه شهیدان الگوی رفتاری، دینی، اخلاقی، منش و ولایت مداری و بصیرت برای همه دوران‌ها و آیندگان هستند.

وی با ارج نهادن به مقام مادران شهدا که فرزندان عزیز خود را برای دفاع از مردم و میهن راهی جبهه کردند، اظهار داشت: قدر دلها، ایمان و توکل شما مادران شهدا را که مقاوم و صبور ایستاده اند و فریاد حسبنا الله و نعم‌ الوکیل سرداده اند، می دانیم .خزئلی افزود: مادران شهدا نمونه کامل تاثیر گذاری هستند و ما برنامه هایی را برای بانوان تاثیر گذار در حوزه های مختلف خواهیم داشت.

خدمت به مادران شهدا خدمت به خداست

امیر یزدی شهردار منطقه۱۴ در حاشیه این مراسم با بیان اینکه خدمت به مادران شهدا که پسرانشان را برای دفاع از این خاک و میهن به جبهه فرستادند و شاید اگر آنها نبودند، امروز زیر سایه پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی نبودیم، افتخاری بزرگ است، گفت: تکریم و تعظیم از مقام شامخ مادران شهدا یک وظیفه و ضرورت غیر قابل انکار است.

شهردار منطقه۱۴ ضمن گپ و گفت صمیمانه با مادران شهدا و تاکید بر اینکه مادران و همسران شهدا، الگوی صبر، مقاومت و ایستادگی بوده و یادگاران گهرباری هستند، خاطر نشان کرد: جایگاه مادران شهید جایگاه ارزشمندی است و خدمت و احترام به این مادران آسمانی در حقیقت خدمت به خداست.

همایش مادران شهدای منطقه با حضور خادمان امام رضایی و با حال و هوای خاص و اشکان مادرانه برای دعا درحق جوانان و میهن سرافراز ایران متبرک ترشد.اجرای مراسم عقد زوج جوان دارالمومنین تهران در جمع و با دعای این مادران زهرایی از دیگر بخش های این مراسم آئیینی بود.

مراسم عقد زوج دارالمومنین تهران رنگ و بوی فاطمی (س) گرفتمراسم عقد زوج جوان به مناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا(س) در جمع مادران شهدای دارالمومنین تهران برگزارشد.
این مراسم زوج جوان منطقه عهد و پیمان زندگی مشترکشان را در جوار و با دعای خیر«مادران زهرایی» را جشن گرفتند.این مراسم با مدیحه سرایی و پرچم گردانی حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) با حضور خادمین آستان قدس رضوی رنگ و بوی فاطمی(س) گرفت.

این مراسم که با حضور ۴۰۰ مادر شهید منطقه ۱۴ برگزار شد رنگ امام رضایی هم داشت. پرچم سبز امام رضا(ع) با پخش صلوات خاصه حال و هوای خاصی به مراسم داده بود.

گفتنی است؛ این مراسم با حضور فرمانده هان سپاه، ارتش، بسیج، رئیس بنیاد شهید، رئیس خدمات شهری شهرداری تهران، مدیرکل اداره حراست شهرداری تهران، حجت الاسلام برمایی، جمعی از روحانیون و مدیران شهری منطقه۱۴ با تجلیل و اهدای گل به مادران شهدا به پایان یافت.

  • نویسنده : شکوه زین الدینی