شهید« حسن عبدالله ‌‌زاده» عصر روز گذشته در دفاع از حرم حضرت زینب (س) در مسیر «دیرالزور» به «تدمر سوریه» در کمین نیروهای داعش به فیض شهادت نائل شد.

صبح امروز متوجه شدیم یکی دیگر از جوانان غیور و عاشق اهل بیت چهارمحال و بختیاری عصر روز گذشته ۱۳ خردادماه در دفاع از حرم حضرت زینب (س) در مسیر حرکتش در سرزمین‌های مقاومت در کمین نیروهای داعش به فیض شهادت نائل شد.

شهید «حسن عبدالله‌زاده» که اصالت او به روستای شیخ‌علی‌خان، شهرستان کوهرنگ باز می‌گردد به همراه همرزمش شهید «محسن عباسی» بر اثر انفجار بمب به فیض شهادت نائل آمدند.

به منظور دریافت اطلاعات تکمیلی گفت‌وگویی کوتاه با عموی شهید عبدالله‌زاده حاصل شد که جزئیات را در ادامه می‌خوانید.

مسعود عبدالله زاده در گفت‌وگویی گفت: حسن اصالتا لر چهارمحال و بختیاری از روستای شیخ‌علی‌خان است اما به علت مأموریت پدرش در سال ۱۳۶۴ در اهواز متولد شد و ادامه زندگی‌اش متناسب با شرایط کاری پدرش در تهران گذشت.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) ادامه داد: تعداد اعزام‌های ایشان به مناطق جنگی بسیار است و متناوب از سال‌های اول جنگ در سوریه برای دفاع از حرم عمه سادات به این سرزمین اعزام می‌شد.

عبدالله‌زاده ادامه داد: برادرزاده‌ام متأهل بود و اکنون از او سه فرزند پنج، سه و یک‌ساله به یادگار مانده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) با بیان اینکه حسن اهل روضه، هیاتی و میاندار هیات بود، اظهار کرد: به شدت عاشق حضرت عباس(ع) و به الگو پذیری از ایشان شجاع، صبور و نترس بود و در میدان‌های سخت روحیه دهنده به سایر نیروها بود.

وی افزود: شهید حسن در خانه بسیار مهربان و خوش برخورد بود و احترام به پدر، مادر و همسرش را هرگز فراموش نمی‌کرد.

عبدالله‌زاده گفت: پیکر شهید هنوز در سرزمین‌های مقاومت است و احتمال زیاد امروز به کشور باز می‌گردد.

عمومی شهید افزود: اگر شرایط اجازه دهد پیکر شهید فردا به زیارت امام رضا(ع) می‌رود و یکشنبه طبق وصیت خودش در درجه اول در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و اگر موافقت نشد در بهشت زهرا کنار قبر شهید ابراهیم هادی دفن می‌شود.

  • نویسنده : مشتاق