امیر یزدی شهردار منطقه ۱۴ همزمان با هفته تربیت بدنی و طی آئین تجلیل از پهلوانان و پیشکسوتان و ورزش زورخانه ای، بر تقویت ورزش های باستانی تاکید کرد.

به گزارش سیاسی نیوز؛ امیر یزدی با اشاره به نقش اثرگذار ورزش در ایجاد روحیه نشاط و مشارکت های اجتماعی، از برنامه ریزی برای اجرای برنامه های تفریحی و ورزشی متنوع ویژه خانواده ها بویژه جوانتر ها خبرداد.

یزدی در جمع پیشکسوتان ورزش زورخانه ای منطقه با بیان اینکه ورزش باستانی زورخانه بدون شک به عنوان یکی از نمادهای ملی و غنی ورزشی ایران در جهان شناخته شده است، گفت: با توجه به بعد فرهنگی و معنوی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، توسعه و گسترش این ورزش نقش مهمی در ارتقای سلامت روانی و جسمی درسطح جامعه دارد.

وی در ادامه با پرداختن به تاثیر ورزش های زورخانه ای برابعاد مختلف جسمانی و روانی کودکان و اینکهروحیه پهلوانی در کنار ورزش بدون تردید در ارتقاء معیارهای اخلاقی و اجتماعی جوانان و نوجوانان موثر بوده و منجر می شود تا بیش از پیش در راستای ساختن آینده درخشان برای خود گام بردارند، یاداورشد: شهرداری منطقه پای کار است تا در کنار برنامه های فرهنگی و اجتماعی برای توسعه و حمایت از ورزش های کهن باستانی و فعالیت زورخانه های منطقه قدم های مثبتی بردارد.

یزدی در پایان این مراسم که در زورخانه شیر و با حضور جمعی از مسئولان شهری و ورزشی برگزار شد، ضمن گرامیداشت ورزش کهن باستانی و زورخانه ای، از پیشکسوتان این عرصه در منطقه تجلیل کرد.

زورخانه شیر

زورخانه شیر یا باشگاه ورزشی شیر از جمله مراکز ورزش باستانی قدیمی شهر تهران است که در محدوده خیابان پیروزی قرار گرفته است . زورخانه شیر در دو نوبت صبح و عصر میزبان علاقه مندان به ورزش های زورخانه ای است. این زورخانه از سال ۱۳۰۴ تاسیس شده و از این جهت یکی از قدیمی ترین مراکز ورزش پهلوانی در پایتخت است.مدیریت این زورخانه را آقای طاهری بر عهده دارد؛ این باشگاه در سال ۱۳۰۴ تاسیس شده و از این جهت یکی از مراکز ورزش باستانی قدیمی در شهر تهران به شمار می رود.

اکنون که چندین قرن از عمر ورزش زورخانه ای می گذرد و در حالیکه می رفت تا ورزش باستانی ایرانیان در میان ورزش های مدرن محو شود شهرداری تهران در اقدامی کم نظیر و قابل تقدیر برآن شد؛ مرمت و احیا زورخانه ها را بر عهده گیرد و جان دوباره ای بر این ورزش فراموش شده بدمد. در این راستا زورخانه شیر نیز مانند بسیاری از زورخانه های دیگر شهر تهران بازسازی شد و هم اکنون مورد استفاده علاقه مندان قرار دارد.

نحوه دسترسی به زورخانه شیر

آدرس : تهران – خیابان پیروزی – خیابان نبرد شمالی – کوچه طاهری
ساعت کاری : ۸ الی ۲۲

  • نویسنده : محبوبه شاملو جانی بیگ