محمدهادی ساروی در فینال مسابقات آسیایی هانگژو مدال طلا خود را برای کشور کسب کرد.

محمدهادی ساروی در فینال مسابقات آسیایی هانگژو مدال طلا خود را برای کشور کسب کرد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدهادی ساروی در دور اول با نتیجه ۶ بر ۳ مقابل رستم آساکولوف از ازبکستان به پیروزی رسید. وی‌ در دور دوم با نتیجه ۳ بر ۱ اوزور ژوژوپبیکوف از قرقیزستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این دیدار با نتیجه ۸ بر صفر اسلام اومایف از قزاقستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار فینال حریف چینی را ۵ بر یک شکست داد و قهرمان شد.

محمدهادی در روستای دارکلا از توابع شهرستان آمل بعنوان فرزند دوم خانواده به دنیا آمد.

وی از سال ۱۳۹۰ وقتی که ۱۴ ساله بود بصورت جدی وارد رشته کشتی شد. وی کشتی را از تیم‌های پایه زیر نظر حسن حسین‌زاده آغاز نمود.[۲] وی فارغ‌التحصیل لیسانس رشته تربیت بدنی از دانشکده سما – واحد آیت الله آملی می‌باشد. وی در سن ۹ سالگی پدر خود را از دست داد و با مادر و تنها برادرش زندگی می‌کند.
مدال طلا ۲۰۱۸ دهلی نو؛ در وزن ۸۷ کیلوگرم محمدهادی ساروی پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل تویومورا از ژاپن در حالی که ۴–۰ جلو بود حریف خود را ضربه فنی کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل کومار سونیل از هند به پیروزی ۹–۰ رسید و به فینال راه یافت. ساروی در این دیدار با نتیجه ۹ بر صفر از سد مایمایتی کایسایر از کشور چین گذشت و صاحب مدال طلا شد

مدال طلا ۲۰۱۸ ترناوا؛ ساروی در دور اول تموری تچکاسلیدز قهرمان جوانان اروپا از گرجستان را با نتیجه ۱۰ بر ۳ از پیش رو برداشت و در دور دوم مقابل ایگور یاراشویچ از بلاروس با نتیجه ۸ بر ۲ به پیروزی رسید. وی در دور سوم نیز الکس زوکه نایب قهرمان جوانان اروپا از مجارستان را با نتیجه ۶ بر یک مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله هم ایلیا ارمولنکو از روسیه را با نتیجه ۳ بر یک شکست داد. در بازی نهایی هم موفق شد با نتیجه ۵ بر صفر رومان بتسچارت از سوئیس را شکست دهد و به عنوان قهرمانی جهان برسد.

مدال طلا ۲۰۲۰ دهلی نو؛ در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدهادی ساروی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل هاردیپ از هند با نتیجه ۹ بر یک به برتری دست یافت، در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۵ بر صفر و ضربه فنی بکسلطلان محموداف از قرقیزستان را از پیش رو برداشت و راهی دیدار پایانی شد. ساروی در دیدار فینال با نتیجه ۵ بر ۲ از سد سی یئول لی از کره جنوبی گذشت و به مدال طلا دست یافت.

  • نویسنده : علی صادقی پری