چهارمین هم اندیشی مدیران آموزش های شهروندی مناطق ۲۲ گانه پایتخت با حضور مدیر کل و مدیران آموزش های شهروندی، شهردار منطقه ۱۴ و مدیران آموزش های شهروندی پایتخت به میزبانی منطقه ۱۴ برگزار شد.

امیر یزدی شهردار منطقه ضمن آرزوی قبولی عزاداری شهروندان در ماه محرم الحرام عنوان کرد: امسال و به برکت اهل بیت(ع) برنامه های اجتماعی و فرهنگی متنوع در ایام محرم و صفر بویژه برای نسل جدید و جوان بهتر و باشکوه تر درحال برگزاری است.

یزدی با اشاره به ضرورت داشتن مهارت های شهروندی در جهت تعالی و و کشف استعدادها همچنین مشارکت بیشتر شهروندان در فعالیت های اجتماع محور و تحقق و توسعه پایدار شهری تاکید کرد:بر این اساس ارائه مهارت ها و دوره های آموزش های شهروندی برای ارتقای سطح آگاهی جوانان و نوجوانان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مشارکت و مسئولیت پذیری اجتماعی این قشر در اولویت برنامه های اجتماع محور منطقه ویژه خانواده ها با محوریت نسل جدید قرار دارد. شهردارمنطقه ۱۴ در ادامه گفت: هر آنچه که ما در حوزه آموزش های شهروندی هزینه می کنیم سرمایه گزاری است.

نگاه سران کشور و دولت نیز همین است. وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش فرزندانمان از مهمترین و دغدعه مند ترین برای همه ماست ادامه داد: امیدوار هستیم که آموزش و پرورش بیشتر درصدد پرورش کودکانمان تلاش کند که این موضوع از مهم های این نسل است. شهردار منطقه ۱۴ به تفاوت نسلی بسیارزیاد در این دوران اشاره کرد و گفت: ما نیز باید در حوزه آموزش های شهروندی دقت بسیار داشته باشیم که با حوزه فکری این نسل تطابق داشته باشد.

یزدی اظهارداشت: آموزش های شهروندی باید برای گروه های سنی جوانان ونوجوانان متفاوت باشد و برای این کار مهم باید از روانشناسان متخصص و مشاورین در آموزش های نوین و راهکاری جدید ارایه دهند تا برای آنان اثربخش باشد. وی با اشاره به اینکه با انجام هزینه هایی که صورت می گیرد باید آموزش ها اثر بخش باشد عنوان کرد: باید درهمه حوزه ها آموزش های شهروندی به نحوه احسن صورت پذیرد. این نشست با تقدیر از معاون اسبق طراحی و نظارت آموزشی و سرپرست اسبق معاونت توسعه مهارت های شهروندی و مدیراسبق آموزش های شهروندی منطقه ۱۷ و منطقه ۲۲ به پایان رسید.

  • نویسنده : شکوه زین الدینی