یادداشت: از هدیه مهربانی اهالی دارالمومنین تهران تا سعادت خدمت به عاشقان امام رضا(ع) میدان خراسان تهران،۸خرداد و پیش از آن‌که عقربه کوچک ساعت روی عدد هشت بنشیند، پر شده بود از عاشقانی که برای ابراز ارادت شان به «امام رضا (ع)» در این میدان دورهم جمع شدند. مردم متدین و شهید پرور دارالمومنین تهران […]

یادداشت:

از هدیه مهربانی اهالی دارالمومنین تهران تا سعادت خدمت به عاشقان امام رضا(ع) میدان خراسان تهران،۸خرداد و پیش از آن‌که عقربه کوچک ساعت روی عدد هشت بنشیند، پر شده بود از عاشقانی که برای ابراز ارادت شان به «امام رضا (ع)» در این میدان دورهم جمع شدند.

مردم متدین و شهید پرور دارالمومنین تهران نیز سنگ تمام گذاشتند ؛ از ده ها موکب‌دار هیأت‌های مذهبی، مساجد، گروه‌های جهادی وخدماتی منطقه که در طول مسیر‌های منتهی به میدان خراسان ، با پذیرایی از عاشقانه تهرانی عشق و مهربانی را به مردم هدیه می کردند، تا تمهیدات مسئولان شهری منطقه برای خدمت به عاشقان این امام رئوف؛ سعادتی بود که قسمتمان شد.

در این راستا حوزه های مختلف منطقه بسیج شده اند و با تمهیدات ترافیکی، زیباسازی و فنی و عمرانی شرایط حضور شهروندان را آماده کردند. در حوزه عمران بیش از۲۵۰متر سنگفرش و ۲۰۰مترمربع روکش آسفالت انجام شد. در حوزه خدمات شهری نیز اجرای بیش از ۳هزار متر پوشاننده رنگ آمیزی المان های شهری و جداره ها ، رنگ آمیزی پل عابرپیاده ، جداول و نیوجرسی تا نقاشی و رنگ آمیزی ایستگاه های اتوبوس صورت ا نجام شد. اجرای ۲۵۰۰هزار متر طول پارچه ای الوان و ریسه های نوری و اهتزاز پرچم متبرک امام رضا (ع) از دیگر فعالیت های شهری در این محدوده بود. براین اساس در حوزه ترافیک نیز بهسازی و نوسازی ایستگاه های اتوبوس انجام شد. همچنین در معبر خاوران نسبت به ترمیم و نوسازی نرده های ترافیکی ویژه مسیرهای اتوبوس تندرو و رفع مشکلات المان های ترافیکی اقدام شد.و اما ویژه برنامه های فرهنگی و اجتماعی نیز برای این حضور همدلانه درنظرگرفته شد از جمله برپایی موکب های فرهنگی ،آموزشی ، خانواده و کودکانه تا توزیع هدایا و بسته‌های محتوایی و پزشکی ـ درمانی که با مشارکت و همیاری علاقه مندان منطقه انجام و مورد استقبال مردم قرار گرفت.خلاصه میدان و خیابان‌های اطراف یعنی خیابان خراسان و خیابان ۱۷ شهریور مملو از جمعیت بود و تمهیدات بعد از مراسم نیز با استقرارتیم های اجرایی شهرداری منطقه ۱۴ با عملیات ضربتی رفت‌وروب ۳۰ هزارمتر مربع معابر شبانه انجام شد.
فعالیت نیروهای بازیافت و جمع آوری پسماند و ظرف پلاستیکی به منظور بهداشت محیط زیست نیز قابل تقدیر بود.آنچه مسلم است؛ اینکه ما اهالی دارالمومنین تهران هم که مثل همیشه پای کار های همدلانه و معنوی هستیم ، در تاریخ مذکور با پیوستن به این تجمع بزرگ بار دیگر عشق و ارادت خود را به ساحت مقدس رضوی و ارزش های دینی و انقلابی نشان دادیم. بدون تردید سیره اخلاقی رضوی موجب همدلی بیشتر در بین مردم و برکات بسیار در همه ابعاد زندگی ما خواهد شد، از این رو خرسندیم برای مشارکت در برگزاری این اجتماع بزرگ چرا که برگزاری چنین مراسمی زمینه شناخت بیشتر ما از ائمه و اهل بیت (ع) را فراهم و با تقویت اعتقادات قلبی باعث می‌شود در مسیر سعادت اخروی قدم برداریم.محمد امین سالاری پور/شهردار منطقه۱۴

  • نویسنده : شکوه زین الدینی