سرپرست حمل و نقل و ترافیک منطقه ۱۴ از اجرای پنجمین سرعتکاه درجهت ایمن سازی محورها و معابر اصلی و پر تردد این منطقه خبرداد.

مناخلیلی سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه گفت: طرح ترافیکی ایمن سازی معابر با نصب سرعتکاه و تابلوهای اخباری و هشداری با هدف تامین ایمنی عابران پیاده و کاهش تصادفات خسارتی و منجر به جرح در حال اجرا است.

وی افزود: در این راستا و با توجه به لزوم تامین ایمنی معابر برای عابران پیاده و جلوگیری از تصادفات جرحی و خسارتی، پنجمین سرعت‌کاه از ۲۳ سرعت‌کاه تعهد شده از سوی جوزه حمل و نقل و ترافیک در خیابان نبرد جنوبی مسیر جنوب به شمال بنا به درخواست شهروندان و نیاز سنجی ترافیکی در این مسیر نصب شد.

خلیلی بیان کرد: به‌منظور افزایش ضریب ایمنی و امنیت شهروندان و کاهش مخاطرات ترافیکی در محورهای عبوری منطقه، این عملیات تا نصب هجده سرعتکاه و تابلوهای مربوطه دیگر در نقاط شناسایی شده ادامه دارد ودر روزهای آینده ۲۳ معبر شناسائی شده در محورهای عبوری منطقه ۱۴ ایمن سازی خواهد شد.

علی زیاری شهردار ناحیه یک منطقه درخصوص مناسب‌سازی خیابان‌های غربی منطقه ۱۴، گفت: در راستای عملیات بهسازی خیابان‌ها و معابر اصلی و فرعی این ناحیه و ارائه خدمات به شهروندان برای داشتن عبور و مرور روان تر، کار لکه گیری آسفالت توسط اکیپ آسفالت حوزه خدمات شهری هرشب در سطح ناحیه انجام و در دستور کار است.

زیاری با اشاره به از اجرای عملیات لکه گیری آسفالت جهت مناسب سازی خیابان‌هایتکیه اکبرآبادی، نیکنام شرقی، دژکام، هفده شهریور و… افزود: این اقدام با در نظر گرفتن نقاط مورد نیاز و الویت دار و پیام های ثبت شده در سامانه ۱۳۷ طبق گشت زنی و بازدیدهای میدانی انجام شده و استمرار دارد.

شهردار ناحیه یک منطقه همچنین از مناسب سازی معابر منتهی به مدارس این بخش از منطقه  برای حضور دانش آموزان در سال تحصیلی جدید خبرداد.

زیاری افزود:اقدامات مناسب‌سازی در محدوده‌های منتهی به مدارس در محله شکوفه و چهارصد دستگاه انجام شد.

وی یادآور شد: علاوه بر این فعالیت‌ها که با شناسایی مدارس محدوده تا پیش از سال تحصیلی جدید ادامه دارد، توسعه محلات ناحیه نیز با مناسب‌سازی معابر و کوچه‌ها درحال انجام است و بر این اساس اجرای نهضت آسفالت و تبدیل انهار به کانیو در خیابان‌های شناسایی شده به منظور رفع آبگرفتگی انهار در زمان بارندگی صورت پذیرفته است.

  • نویسنده : همایون عبدالرزاق